آفتاب

استاندار: 85 درصد نیروهای استخدامی نفت از داخل استان خوزستان باشد/60 درصد هورالعظیم در دولت یازدهم آبگیری شد

استاندار: 85 درصد نیروهای استخدامی نفت از داخل استان خوزستان باشد/60 درصد هورالعظیم در دولت یازدهم آبگیری شد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان گفت:تاکید شده بالای 85 درصد نیروهایی که در پروژه های نفتی استخدام می شوند از داخل استان باشند و اولویت به نیروهای دشت آزادگان و هویزه داده شود.

به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی روز جمعه در بازدید از طرح ها و پروژه های شیلات خوزستان با بیان اینکه پروژه های عمرانی قابل دفاع در دشت آزادگان و غرب کارون در دست اجرا و برنامه ریزی است، گفت:جوانان باید دوره ها، تخصص ها و تکنیک های لازم را یاد گرفته و تکنسین شوند.
وی از فرماندار شهرستان دشت آزادگان خواست، کمیته های اشتغال شهرستان را با همراهی فنی و حرفه ای فعال کند و سازمان های مربوطه نیز مشغول آموزش علاقه مندان شود.
استاندار خوزستان توضیح داد:از محل پروژه های نفتی وزیر نفت پذیرفته است تا 6 هزار میلیارد ریال کار عمرانی در شهرستان اجرایی شود، همچنین سرمایه گذاری نفت 5 تا 6 میلیارد است.
وی از پروژه پرورش ماهی دشت آزادگان به عنوان نمونه بارز اقتصاد مقاومتی یاد کرد و گفت:با اجرایی شدن فاز دوم این طرح، استان خوزستان رتبه نخست کشوری در آبزی پروری را کسب می کند.
استاندار خوزستان تصریح کرد:پروژه پرورش ماهی دشت آزادگان از بزرگترین پروژه های پرورش ماهی کشور است که فاز یک آن راه اندازی شده و فاز 2 نیز با مشکلاتی مواجه است.
شریعتی ادامه داد: 9 مزرعه دار نیز مشکلاتی با بانک سپه داشتند که با مسئولان بانک هماهنگی های لازم انجام شده است و بزودی مشکلاتشان حل می شود.
وی با مهم خواندن تکمیل این پروژه گفت:این پروژه تولید درونزا دارد و جوانان زیادی در آن مشغول به کار می شوند، همچنین صادرات خوبی را در پی داشته و نمونه کاملی از اقتصاد مقاومتی است.
شریعتی گفت: علاوه بر ایجاد اشتغال و تولید، زیبا بودن این پروژه باعث می شود که جنبه گردشگری هم داشته باشد.
وی بیان کرد: صنایع تبدیلی در کنار این پروژه ایجاد خواهد شد و مزارع کشت علوفه خواهد داشت البته این مزارع مشکل زهکش دارد و آب جمع شده موجب از بین رفتن زمین ها می شود که این موضوع با شیلات در میان گذاشته شده و قرار است سیستم پمپاژ برای خروج زهاب نصب شود تا از تخریب زمین جلوگیری شود.
استاندار خوزستان تاکید کرد:از جمله اقدامات در آینده این است که در طرح 550 هزار هکتاری زمین های کشت علوفه آورده شوند البته هنوز این امر مصوب نشده است.
*** 60 درصد هورالعظیم در دولت یازدهم ابگیری شد
استاندار خوزستان در ادامه سخنانش با تشریح برنامه های دولت یازدهم در دشت آزادگان، گفت:با تدبیر دولت یازدهم، 60 درصد هورالعظیم آبگیری شده و مابقی آن نیز انجام می شود.
شریعتی همچنین با بیان چهار خطه شدن مسیر مرز چذابه تا سال آینده، گفت:با تحقق این مهم، رونق بازارچه مرزی بیشتر شده، البته این کار ها باید زودتر در انجام شود.
وی گفت: آب غدیر نیز تا یک ماه آینده به شهر دشت آزادگان وارد می شود.
به گزارش ایرنا استاندار خوزستان روز جمعه از طرح‎ها، پروژه های شیلات خوزستان، سایت پمپاژ آب و فاز دوم طرح آزادگان بازدید کرد.
در این بازدید جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خوزستان از جمله رئیس سازمان جهادکشاورزی، مدیر عامل بانک سپه، مدیر کل کار و امور اجتماعی خوزستان برای بررسی مشکلات وام بانکی تعاونی ها علوفه کاران حضور داشتند.
7164/6125 /1596
کد N1440167

وبگردی