آفتاب

روایت یک امام جمعه از ارائه آمار غلط توسط مردم بخاطر ترس از حذف شدن یارانه‌شان

روایت یک امام جمعه از ارائه آمار غلط توسط مردم بخاطر ترس از حذف شدن یارانه‌شان

ایرنا نوشت:نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به آمارگیری سال جاری نفوس و مسکن گفت: مردم از ارایه اطلاعات و آمار صحیح به سرشماران نفوس و مسکن نترسند و اطلاعات واقعی ارایه کنند.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان که در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد افزود: مردم از این بابت که ارایه اطلاعات صحیح به ماموران آمارگیری ممکن است باعث حذف احتمالی یارانه های آن ها شود نگرانی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: موضوعی که مسئولان باید در آن زمینه درست برنامه ریزی کنند، مساله آمار است و نباید در هر دولتی یک عدد و رقم آماری ارایه شود.
وی ادامه داد: سازمان آمار ما نباید وابسته به دولت ها باشد و بایستی عملکرد مستقلی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به نزدیکی عید غدیر خم گفت: درسی که از غدیر باید گرفت نحوه حکومت است و مردم و مسئولان باید بفهمند که امام علی (ع) در همان مدت کوتاه، منشور کاملی از نحوه حکومت را ارایه دادند.
وی افزود: حضرت علی (ع) در سختی ها با مردم و امت خود بود و پوشیدن لباس وصله دار را مانع تکبر و نیز موجب تمسک مردم به حکومت و امامت می دانستند.
وی تاکید کرد: مردم و مسئولان باید بدانند هرچه هم نان حلال به دست آورده و با رزق حلال مال و املاک داشته باشند و در سطح بالای اقتصادی زندگی کنند اما همین امر موجب خجالت دیگران و مانعی برای معاشرت افراد با آن ها خواهد شد که به این صورت از سایر جامعه جدا می شوند.
آیت الله طباطبایی نژاد همچنین با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بسیاری از دانش آموزان نمی توانند وسایل مدرسه تهیه کنند و اینکه برخی برای فرزندان خود بهترین وسایل را تهیه کنند و نسبت به دیگران بی اهمیت باشند کار درستی نیست.
وی شکرانه نعمت را اختصاص بخشی از مال برای دیگران دانست و افزود: افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند علاوه بر زکات و خمس و وجوهات باید قسمتی از اموال خود را هم به عنوان شکرانه به افراد نیازمند اختصاص دهند.

2929

کد N1440128

وبگردی