آفتاب

امام جمعه ساری : جدائی اهداف غدیر و عاشورا از انقلاب ، هدف دشمنان است

امام جمعه ساری : جدائی اهداف غدیر و عاشورا از انقلاب ، هدف دشمنان است

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : جدائی ایجاد کردن میان اهداف غدیر و عاشورا از انقلاب اسلامی از اهداف دشمنان است و همواره باید در حفظ اتحاد انقلاب اسلامی و غدیر تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله نور الله طبرسی در خطبه های این هفته نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر مبنای فرهنگ غدیر و عاشورا به وجود آمد ، افزود : نباید اجازه دهیم دشمنان در تحقق اهدافشان در جامعه اسلامی موفق شوند.
وی مهم ترین هدف دشمنان را بی هویت کردن انقلاب اسلامی برشمرد و گفت : با پیروی از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و نیز حفظ ارزش ها و آرمان های دینی ، این تلاش دشمنان به شکست منتهی خواهد شد.
خطیب جمعه ساری افزود : یکی از روش های دشمنان مستند سازی دروغین برای مخدوش کردن شخصیت سیاسی ، اجتماعی و دینی امام خمینی (ره) است و لازم است برای مقابله با این روش ، شخصیت و سیره بنیانگذار جمهوری اسلامی بیشتر به جوانان معرفی شود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اظهار این مطلب که ' اجازه نخواهیم داد تا فرزندانمان دستخوش تبلیغات مسموم و کذب بد خواهان شوند ' ، گفت : آمریکا و همپیمانانش لحظه ای از خدعه و نیرنگ دست نمی کشند ، ولی باید بدانند که در سایه سار رهبری فقیه و دانشمند هرگز فریب دسایس دشمنان را نخواهیم خورد .
** تاکید بر اشاعه فرهنگ دفاع مقدس
امام جمعه مرکز مازندران همچنین با اشار به در پیش بودن هفته دفاع مقدس ، گفت : دفاع مقدس تاریخ پر افتخار مردم سرافراز ایران اسلامی است و لازم است فرهنگ دفاع مقدس در میان جوانان اشاعه داده شود .
طبرسی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس و ابراز ارادت به جانبازان ، آزادگان و خانواده شهدا ، افزود : جوانان باید بدانند که استقلال، اقتدار و سر بلندی امروز ایران اسلامی نتیجه جانفشانی های پدرانشان است.
خطیب جمعه ساری با بیان اینکه ایران اسلامی در دفاع مقدس در واقع با بیش از 40 کشور جهان در جنگ بود، ، گفت : چنین نبرد فاتحانه و پر افتخار در تاریخ دنیا سابقه نداشته است .
او افزود : هشت سال جنگ نابرابر بدون از دست دادن یک وجب از خاک کشور و در نهایت پیروی سپاه اسلام برای تمام دنیا غیر قابل باور بود.
** باز گشایی مدارس
امام جمعه ساری همچنین با اشاره به باز گشایی مدارس از اول ماه مهر ، گفت : انتظار خانواده ها از کارکنان آموزش و پرورش و دانشگاهها این است که فرزندانشان را در مقابل توطئه های دشمنان مصون نگه دارند .
طبرسی افزود : جوانان و نوجوان بیش از سایر مقاطع سنی در معرض فتنه های دشمنان هستند و بر ماست تا با ترویج حجاب ، عفاف و نماز ، آنان را در مقابل این اهداف شوم بیمه کنیم.
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به آغاز مرحله نخست جشن عاطفه ها در کشور اشاره کرد و از مردم خیر استان خواست تا با اهدای کمک هایشان ، درس خواندن را برای دانش آموزان و دانشجویانی که خانواده هایشان دچار تنگنای مالی هستند ، آسان کنند.
وی گفت : مردم مازندران به گواه تاریخ و دوست و دشمن ، با عاطفه ترین مردم کشور هستند و دستگیری آنان از نیازمندان و انجام کارهای خیرخواهانه زبانزد همگان است .
امام جمعه ساری افزود : این که استان مازندران ، سرزمین علویان است و بیشترین تعداد سادات کشور را دارد ، نشان می دهد که این مردم همواره در طول تاریخ ، کارهای خیر و نیکوکاری را با جان و دل انجام می دادند .
خبرنگار : زهره کرمی دبیر : حسن فلاحتی
7330/1654
کد N1440051

وبگردی