آفتاب
با حضور وزیر ارشاد:

آثار برگزیده جشنواره دوسالانه خوشنویسی قزوین معرفی شد

آثار برگزیده جشنواره دوسالانه خوشنویسی قزوین معرفی شد

قزوین- چهارمین دوسالانه خوشنویسی بین المللی ایران در قزوین با معرفی آثار برتر در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین جشنواره بین المللی دوسالانه خوشنویسی قزوین پنجشنبه شب با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فریدون همتی استاندار، داود محمدی، بهمن طاهرخانی و سیده حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از هنرمندان خوشنویس کشوری در سالن تبلیغات اسلامی قزوین به کار خود پایان داد.

درمراسم اختتامیه این جشنواره علی اشرف صندوق آبادی به نمایندگی از هیئت داوران بیانیه پایان را قرائت کرد.

صندوق آبادی بیان کرد: استقبال استادان، هنرمندان و علاقمندان از این جشنواره نشان داد این هنر ریشه عمیقی در استان قزوین دارد و کثرت اثار با کیفیت، سلامت درونی تشکیلات خوشنویسی و ریشه داری این هنر را نمایان می کند.

این استاد خوشنویسی تصریح کرد: افزایش میزان جوایز از ۳۰ میلیون ریال به ۴۵ میلیون ریال پاسخی ارزشمند به هنرمندان شاخص کشور است تا در این مسیر کوشا باشند.

صندوق آبادی یادآورشد: آثار رسیده در سه مرحله مورد داوری قرار گرفت و ابتدا از میان ۶۶۰ اثر تعداد ۵۴۵ اثر برگزیده شد و در مرحله دوم از میان ۶۵ اثرانتخاب شد و در مرحله نهایی اثار برگزیده تعیین شدند.

وی اضافه کرد: ۲۷ اثر در رشته نستعلیق، ۱۶ اثر در شکسته نستعلیق، ۱۱ اثر در رشته ثلث و ۱۱ اثر در نسخ نظر داوران را جلب کرد.

صندوق آبادی بیان کرد: در میان هنرمندان برگزیده تعداد هفت نفر از بانوان هستند که به نمایندگی از همه آنها هدیه ای به سهره سیدالساداتی اهدا می شود.

استمرار باشکوه دوسالانه را خواستاریم

نماینده هیئت داوران اظهارداشت: با توجه به نتایج ارزشمندی که این جشنواره داشته از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داریم زمینه برگزاری مستمر آن را فراهم کنند.

منتخبان جشنواره مشخص شدند

بر اساس نظر هیئت داوران دررشته خط نستعلیق سیدحیدر موسوی و مصطفی عابدینی ازقزوین، یادگار خیام از کردستان، علیرضا تلجنگانی، از استان فارس، علی خیری از اصفهان، سلیمان میری از تهران، صفر گالشی از اردبیل، احمد احمدی از اصفهان، رسول آقا میری از اسفهان، پیمان سادات نژاد از ایلام و جتبی شریفی از اصفهان به عنوان برتر معرفی شدند.

در رشته شکسته نستعلیق شمس الدین مرادی از ایلام، غلامعلی گوران از مازندران، مهدی منصوری از ایلام، پیمان پارس مهر از قزوین، هادی پناهی منش از قم، بهادر پگاه از قزوین، محمد اندرز از بوشهر و محمود رحیمی عهد از تهران لوح تقدیر و ۴۵ میلیون ریال جایزه نقدی را دریافت کردند.

در رشته ثلث مجید داستانی، وحید فولادزاده، علی ایرانی، احمد خوانساری همگی از قم، لیلا وزیری از تهران و علی احسان پور از خراسان رضوی به عنوان هنرمندان برتر برگزیده شدند و لوح تقدیر و جایزه ۴۵ میلیون ریالی را دریافت کردند.

در رشته نسخ نیز مجید سعید کافی از تهران، زهرا میبدی از قم، محمد تقی اسدی از قم، زهرا شیرازی پور از البرز، امیر پزمان از فارس و عذرا عبدالله پور از اصفهان جایزه نقدی ۴۵ میلیون ریالی و لوح تقدیر را دریافت کردند.

همچنین هیئت داوران در رشته نستعلیق استادان غلامحسین امیرخانی، محمد سلحشور، امیراحمد فلسفی، علی شیرازی، احمد پیله چی قزوینی، علی اشرف صندوق آبادی، در رشته شکسته نستعلیق محمد حسین عطارچیان، یدالله کابلی، مجتبی ملک زاده و نسخ و ثلث حجت کشفی، احمد عبدالرضایی و سید رضا بنی رضی بودند که از آنها تجلیل شد.

   

کد N1439702

وبگردی