آفتاب
رئیس سازمان شیلات خبر داد؛

۲۰۰ قفس پرورش ماهی در دریای خزر و خلیج فارس نصب می‌شود

۲۰۰ قفس پرورش ماهی در دریای خزر و خلیج فارس نصب می‌شود

اردبیل – معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات از نصب ۲۰۰ قفس پرورش ماهی در دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن صالحی عصر پنجشنبه در سفر به این استان و دیدار با استاندار اردبیل اضافه کرد: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود و مجوز لازم برای آن صادر شده است.

وی طرح پرورش ماهی در قفس را از برنامه های دولت در سال اقتصاد مقاومتی برشمرد و متذکر شد: مطالعات این طرح از سال ۱۳۸۰ در کشور آغاز شده اما از ابتدای دولت یازدهم روند آن تسریع شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات؛ آبزی پروری در دریا را یکی از فرصت های این بخش در ارتقا سرمایه گذاری و کارآفرینی برشمرد و عنوان کرد: دولت هم اکنون زیرساخت های لازم برای تولید و بهره برداری از این طرح را در کشور ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر برای پرورش بالغ بر پنج هزار تن ماهی در قالب طرح پرورش ماهی در قفس زیرساخت ها فراهم می باشد، ادامه داد: علاوه بر تامین زیرساخت ها؛ دولت از سرمایه گذاران این بخش حمایت کاملی در بحث تسهیلات و ارائه مجوز دارد.

صالحی توسعه طرح های آبزی پروری را در افزایش سرانه مصرف شهروندان و بویژه در بحث رونق صادرات محصولات تولیدی آبزیان بسیار تاثیرگذار خواند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش سرانه مصرف در کشور یادآور شد: هم اکنون سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۰ کیلوگرم است، این درحالی است متوسط جهانی بین ۱۸ تا ۲۰ کیلوگرم و در کشورهای پیشرفته ۳۰ کیلوگرم است.

رئیس سازمان شیلات کشور همچنین با اشاره به روند رو به رشد توسعه آبزی پروری در استان اردبیل بیان داشت: اردبیل جزو استان های مهم در تولید آبزیان بوده و سرمایه گذاری مطلوبی در این منطقه صورت گرفته است.

استاندار اردبیل نیز در این دیدار با تاکید بر لزوم تنظیم سند توسعه توسعه آبزی پروری استان، بازارسازی و صادرات، شناسایی ظرفیت های صنعت شیلات استان، ایجاد بازار ماهی و رستوران غذاهای دریایی در این منطقه شد.

مجید خدابخش در این خصوص بازار روسیه و قفقاز را از مهمترین فرصت های صادراتی برای تولیدات این بخش برشمرد و بیان داشت: باید با برنامه ریزی مناسب در این زمینه ورود کنیم.

کد N1439696

وبگردی