آفتاب

روحانی اهل سنت قشم: امام علی (ع) محبوب همه مسلمانان است

روحانی اهل سنت قشم: امام علی (ع) محبوب همه مسلمانان است

قشم- ایرنا- مدیر حوزه علمیه بندر لنگه و امام جمعه اهل سنت روستای طبل جزیره قشم گفت: امام علی(ع) به عنوان یک شخصیت محبوب، دوست داشتنی، الگو و نمونه مورد احترام همه مسلمانان است.

شیخ محمد علی امینی روز پنج شنبه در همایش «امام علی (ع) محور وحدت سنی و شیعه» افزود: پیامبر اعظم(ص) در مناسبت های مختلف از امام علی (ع) به عنوان یک شخیصیت برجسته، دانشمند فرزانه، شاگرد فداکار و فرمانده دلسوز یاد کرده و این سخنان برای امام علی(ع) بالاترین افتخار است.
وی ادامه داد: مراتب و درجاتی که برای امام علی(ع) از زبان حضرت محمد(ص) عنوان شده در مورد هیچ یک از یاران پیامبر نیامده است و این شرایط از محور وحدت بودن آن حضرت نزد امت اسلامی حکایت دارد.
امام جمعه اهل سنت روستای طبل جزیره قشم گفت: اهل سنت در کنار شخصیتی همانند امام علی(ع) به شخصیت های دیگر به عنوان یاران پیامبر رحمت(ص) هم احترام می گذارند و حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر احترام به همه بزرگان و یاران پیامبر اعظم(ص) تاکید کرده اند.
وی با اشاره به امنیت حاکم بر ایران و نقش وحدت شیعه و سنی در این زمینه، اظهار کرد: امینت و آرامش ایران مرهون رهبری خردمندانه ای است که در کشورمان جریان دارد.
مدیر حوزه علمیه بندرلنگه اضافه کرد: اطاعت از رهبر معظم انقلاب را باید در عمل به اثبات برسانیم و این همایش می تواند وحدت مثال زدنی شیعیان و اهل سنت را تقویت کند.

***امام علی(ع) مقام و منزلتی خاص نزد مسلمانان جهان دارد
امام جمعه اهل سنت درگهان قشم نیز در این همایش از امام علی(ع) به عنوان شخصیتی نام برد که مقام و منزلت خاصی نزد تمام مسلمانان جهان دارد.
شیخ عیسی چهره افروز، گفت: خداوند نگاه ویژه ای به امام علی(ع) داشته و مقام، منزلت و شخصیت والایی به وی عنایت کرده است.
امام جمعه اهل سنت درگهان قشم اضافه کرد: از حضرت علی(ص) می توان به عنوان مظهر ایمان، اخلاص، محبت و برادری یاد کرد.
وی ادامه داد: امام علی(ع) با این همه ویژگی ها به عنوان یکی از یاران پیامبر(ص) انسان ها را از شرک و بت بپرستی به سوی یکتا پرستی هدایت کرد و این شخصیت محور وحدت امت اسلامی است.
به گزارش ایرنا، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) به درخواست امام جمعه شهرستان قشم و جمعی از علمای اهل سنت این منطقه همرمان با ویژه برنامه های عید تا عید (قربان تا غدیر) برای شرکت در همایش علمی 'امام علی (ع) محور وحدت سنی و شیعه' به این منطقه سفر کرده است.
7276/2090/ 1539
مرضیه جلال الدینی - سعید زارع کندجانی - موسی فعالیان
کد N1439568

وبگردی