آفتاب
رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین:

کارگاه آموزشی بخش بین الملل جشنواره خوشنویسی در قزوین برپا شد

کارگاه آموزشی بخش بین الملل جشنواره خوشنویسی در قزوین برپا شد

قزوین- کارگاه آموزشی بخش بین الملل دوسالانه خوشنویسی با حضور چهار خوشنویس خارجی در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرین روز از چهارمین دوسالانه خوشنویسی، کارگاه آموزشی بخش بین الملل باحضور هنرمندان خارجی ظهر پنجشنبه در محل اداره کل ارشاد اسلامی قزوین برگزار شد.

در این کارگاه هنرمندان خوشنویس از جمله علی الحسانی و سید صادق الحسینی از کشور عراق و عدنان الشیخ عثمان و زاهد محمد المحمود از کشور سوریه شرکت کرده اند.

مهرداد محصص مستشاری در این کارگاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: چهارمین دوسالانه خوشنویسی به مدت ۲۰ روز در قزوین برگزار شد و بیش از ۴۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی و خارجی در معرض دید علاقمندان قرار گرفت.

وی افزود: بیش از ۶۵۰ اثر هنری به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری ۴۰۰ اثر برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه از ۲۷ اثر برتر تجلیل خواهد شد.

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین تصریح کرد: در کارگاه آموزشی بخش بین الملل که چهار هنرمند از کشورهای عراق و سوریه شرکت کرده اند ضمن گفت و شنود تخصصی، در خصوص سبک های خوشنویسی بحث و تبادل نظر می شود.

وی اضافه کرد: چون شیوه خطوط اعراب فرق می کند این کارگاهها می تواند موثر باشد و با مشق حضوری به نوعی کلاس تجربی برای علاقمندان خواهد بود.

۲۷ برگزیده جشنواره خوشنویسی معرفی می شوند

محصص مستشاری اظهارداشت: مراسم اختتامیه جشنواره دوسالانه عصر امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن تبلیغات اسلامی برگزار می شود و از  ۲۷ هنرمند برجسته در رشته خط نستعلیق، هفت نفر در خط نستعلیق شکسته،   پنج نفر در خط ثلث و پنج نفر در خط نسخ به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: داوری این جشنواره توسط هشت داور شاخص کشور در رشته نستعلیق، سه نفر در شکسته نستعلیق، سه نفر در نسخ و ثلث صورت گرفته است.

مشق حضوری ویژگی جشنواره چهارم خوشنویسی

رئیس انجمن خوشنویسی استان قزوین تصریح کرد: کیفیت این دوره نسبت به دوره قبلی بهتر شده وداشتن مشق حضوری از ویژگی های جشنواره چهارم است که داوران نیز آثار تحریر شده را بررسی و قضاوت کردند لذا انتخابها بر اساس تحریر حضوری صورت گرفته است.

وی گفت: با این نوع داوری استعدادهای واقعی هنرمندان خوشنویس شناسایی و شکوفا شده است.

پایتخت خوشنویسی قزوین تثبیت شد

محصص مستشاری اظهارداشت: برگزاری جشنواره دوسالانه موجب شد ضمن شناسایی استعدادهای هنری، جایگاه پایتخت خوشنویسی قزوین در کشور تثبیت شود.

کد N1439454

وبگردی