آفتاب

پاکسازی 2 پارک جنگلی مازندران از زباله توسط دوستداران محیط زیست

پاکسازی 2 پارک جنگلی مازندران از زباله توسط دوستداران محیط زیست

ساری- ایرنا-جمعی از دوستداران محیط زیست در یک حرکت نمادین و به مناسبت گرامیداشت روز پاکسازی تفرجگاه کنار جاده ای ، امروز پنج شنبه پارک جنگلی شهید زارع ساری را پاکسازی کردند و فردا جمعه نیز پارک سی سنگان نور را تمیز می کنند.

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران روز پنجشنبه در حاشیه مراسم روز پاکسازی تفرجگاه ها و مکان های گردشگری کنار جاده ای در گفت و گو با ایرنا گفت: در این اقدام زیست محیطی حدود 50 نفر در قالب 2تشکل زیست محیطی از استان های تهران و اراک و شماری از علاقمندان به محیط زیست استان مازندران ،اشغال و زباله های پارک جنگلی شهید زارع ساری را جمع آوری کردند.
وی با اظهار اینکه محیط زیست، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ،منابع طبیعی و اداره کل ورزش و جوانان در این حرکت فرهنگی حفاظت از محیط زیست مشارکت داشته اند، اضافه کرد: فردا جمعه نیز این 2 تشکل به همراه دوستداران و علاقمندان به محیط زیست ،تفرجگاه کنارجاده ای پارک سی سنگان نور را نیز پاکسازی می کنند.
پارک جنگلی شهید زارع ساری به مساحت 70هکتار در سه کیلومتری شرق رودخانه تجن در شهرستان ساری و در فاصله یک کیلومتری جنوب جاده ساری – بهشهر قرار دارد.
بوستان های جنگلی مازندران حدود پنج هزار و 558 هکتار است که پارک جنگلی نور و شهید زارع ساری از بزرگ ترین پارک های جنگلی کشور هستند.
مهردادی ، تداوم پاکسازی ،جمع آوری ، حمل و نقل و دفع بهداشتی زباله در مازندران را مهم توصیف کرد و بیان داشت: اگرچه امروز ظرفیت تخریب بر محیط زیست استان بسیار شکننده تر شده است، اما در سال های اخیر فرهنگ حفاظت از محیط زیست نیز گسترش یافته است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در عین حال خاطر نشان کرد: البته هنوز از پنجره خودروهای های آنچنانی ، زباله ها به بیرون پرتاب می شود و برخی از مسافران وگردشگران زباله های خود را پس از صرف ناهار در کنار جاده رها کرده و حتی آتش روشن خودشان را خاموش نمی کنند.
مهردادی گفت: در مجموعه بررسی ها و مشاهدات ماموران حفاظت محیط زیست نشان می دهد که رعایت مسایل زیست محیطی در تعطیلات تابستان امسال در حوزه زباله به مراتب بهتر از سال های گذشته بوده است.
وی تصریح کرد که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و دستورالعمل جدی دولت تدبیر و امید مقابل بی توجهی ها به محیط زیست محکم ایستاده و برخورد شدید می کنیم.
به گزارش ایرنا در سه سال گذشته در آخرین پنجشنبه و جمعه شهریور ماه برنامه 'روز پاکسازی تفرجگاه ها و مکان های گردشگری کنار جاده ای' توسط فعالان محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری در استان های کشور برگزار شده است.
روزانه حدود دو هزارو 500تن زباله در مازندران تولید می شود.
خبرنگار : سید رضا هاشمی دبیر : حسن نیا
6990/1899
کد N1439369

وبگردی