آفتاب
وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

تخصیص ۳۰۰۰میلیارد ریال مشوق صادراتی ازسوی دولت در صورت تصویب مجلس

تخصیص ۳۰۰۰میلیارد ریال مشوق صادراتی ازسوی دولت در صورت تصویب مجلس

اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی از سوی دولت با هدف رشد و گسترش صادرات و حمایت از فعالان این حوزه، در صورت تصویب مجلس تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده صبح پنجشنبه در دیدار با آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: لایحه تخصیص سه هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی به فعالان این حوزه، از سوی دولت به مجلس ارائه شده و منتظر تصمیم گیری مجلس در این خصوص هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد کشور باید از وابستگی به نفت جدا شود و در این مسیر باید رشد و توسعه صادرات غیرنفتی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در حوزه صادرات غیرنفتی شاهد خام فروشی هستیم اما بنا برنظر مقام معظم رهبری و در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی باید از خام فروشی در صادرات جلوگیری شود.

نعمت زاده بیان کرد: دولت ذر شرایط فعلی منابع مالی کمی در دست دارد بنابراین توان لازم برای رفع تمامی مشکلات اقتصادی را ندارد اما با این وجود عزم دولت در تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی جدی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان ساخت: ا سوی دیگر پرداخت یارانه به بیش از 40 میلیون نفر در کشور، بخشی از منابع مالی دولت را می گیرد و به همین سبب در حوزه های عمرانی و زیربنایی امور به سبب کمبود اعتبار، به کندی پیش می رود.

وی افزود: در حوزه اقتصاد و تولید باید بخش خصوصی در کشور امور را در دست گیرد در حالی که هنوز بخش عمده ای از این حوزه بر عهده دولت است و در مواردی نیز که خصوصی سازی صورت گرفته به صورت صحیح اعمال نشده و باعث بروز مشکلات بیشتر شده است.

رونق تولید و صادرات در گرو افزایش کیفیت تولید است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: استان مرکزی از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنعت و تولید برخوردار است و به همین سبب می طلبد که حمایت های بیشتری برای رفع مشکلات فعلی تولیدکنندگان و صنایع این استان انجام شود.

دری نجف آبادی افزود: اگر به دنبال افزایش و رشد صادرات هستیم باید کیفیت تولید را افزایش دهیم وگرنه در بازارهای جهانی قادر به به رقابت نخواهیم بود.

وی خاطرنشان ساخت: مساله دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بهره گیری از تجهیزات مدرن به منظور افزایش بهره وری در تولید است تا هم هزینه های تولید کاهش یافته و هم کیفیت تولید ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: باید به نحوی در تولید عمل کنیم که کنترین میزان منابع انرژی صرف شود و بیشترین بازدهی را داشته باشد.

کد N1439216

وبگردی