آفتاب

رونمایی از نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش در شیراز

رونمایی از نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش در شیراز

شیراز -ایرنا- نسل دوم و سوم سامانه راکت هوشمند مهار آتش در پارک علم و فناوری شیراز رونمایی شد.

به گزارش دریافتی شامگاه چهارشنبه ایرنا ، رئیس پارک علم و فناوری فارس پیرامون این سامانه گفت: این سامانه از یک محصول منحصر بفرد و کاملا بومی است که با تلاش متخصصان و توان داخلی طراحی و ساخته شده است.
فرید مُر افزود: این سامانه به عنوان محصول شرکت دانش بنیان آلتون صنعت پارک علم و فناوری شیراز این قابلیت را دارد که در 4 مرحله با سرد کردن، قطع اکسیژن، قطع سوخت و شکست واکنش های شیمیایی درر سریع به خاموش کردن آتش کمک کند.
به گفته وی عملیات آسان، سریع و کم تلفات مهار آتش ، قابلیت اجرا در هر ارتفاعی که هواپیما و هلیکوپتر امکان پرواز دارد، از ویژگی های نسل جدید این سامانه راکت هوشمند اطفای حریق است.
رئیس پارک علم و فناوری فارس گفت: نسل جدید سامانه راکت هوشمند مهار آتش، بر روی هواپیما و هلی کوپتر نصب شده و دیگر نیازی به بارگیری و آبگیری دوباره ندارد.
این گزارش حاکیست ، با استفاده از این راکت دیگر هواپیما نیاز به کم کردن ارتفاع و به خطر افتادن ندارد و از ارتفاع بالا و دور از شعله های آتش نیز می تواند راکت را رها کند.
این راکت را می توان با ابعاد، اندازه ها و حجم های مختلف برای پوشش مناسب، طراحی، تولید و استفاده کرد.
این راکت در وزن یک و نیم تن ساخته شده و از ارتفاع 300 متری قابلیت پرتاب دارد و به روش پاشش انفجاری حریق را در قطر 200 متری اطفا می کند.
5054
کد N1439146

وبگردی