آفتاب
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن:

سه میلیون واحد روستایی مقاوم سازی شد

سه میلیون واحد روستایی مقاوم سازی شد

همدان- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: سه میلیون واحد روستایی در سطح کشور در برابر حوادث غیرمترقبه مقاوم سازی شده است.

به گزارش ایرنا، محمد رضا شاملو روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح بهسازی روستای آقبلاق آقداق کبودراهنگ از توابع استان همدان افزود: در برنامه چهارم و پنجم قانون ساماندهی سالانه 200 هزار واحد مسکن روستایی باید نوسازی و مقاوم سازی شود که با تلاش بنیاد مسکن در چند سال اخیر یک میلیون و 800 هزار واحد روستایی از تسهیلات مسکن برخوردار و بیش از یک میلیون و 600 هزار خانه روستایی مقاوم سازی شد.
وی اضافه کرد: در تمامی روستاهای بالای 20 خانوار کشور طرح هادی اجرا شده و در همین راستا نیز 3.5 میلیون سند ثبتی برای خانه های روستایی صادر شده است .
وی با بیان اینکه معابر 15 هزار روستای بالای 20 خانوار کشور بهسازی شدند افزود: با وجود تخصیص پایین ترین رقم در اعتبارات سال گذشته با توزیع قیر یارانه ای معابر بیش از دو هزار و 500 روستا با یک هزار و 700 کیلومتر آسفالت ریزی شده است.
شاملو در ادامه با اشاره به جایگاه استان همدان در بهسازی و مقاوم سازی خانه های روستایی گفت: این استان از تسهیلات مسکن به خوبی استفاده و جزو استان های فعال در کشور است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح های هادی و بهسازی محیط روستا از کارهای مهم دولت تدبیر و امید در مناطق روستایی است که آثار و برکات بسیاری در ماندگاری روستاییان در روستاها ، ارتقا شاخصه های بهداشتی ، تسهیل در رفت و آمد و فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.
شاملو ادامه داد: در حال حاضر بیش از 96 درصد روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی هستند و در 40 درصد این روستاها که 15 هزار روستا را شامل می شود بهسازی معابر انجام شده است .
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز گفت: از یک هزارو 41 روستای بالای 20 خانوار استان 570 روستا بهسازی فاز اول آغاز شده که از این تعداد 369 روستا به اتمام رسیده است .
حسن ظفری در ادامه با اشاره به آغاز بهسازی 189 روستا در استان افزود : تاکنون 140 هزار فقره سند مالکیت روستایی صادر و 799 روستا دارای نقشه ثبتی شده اند .
احسان قنبری فرماندار کبودراهنگ نیز گفت: برای بهسازی روستای آقبلاق آقداق هفت میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده که 101 واحد مقاوم سازی ، 12 هزار مترمکعب تخریب و آواربرداری ، 2 هزار و 500 متر جدول گذاری و 12 هزار مترمربع آسفالت ریزی شده است.
از 122 روستای شهرستان کبودراهنگ عملیات بهسازی در 99 روستا شروع و بهسازی 42روستا به اتمام رسیده است.
2087/7542/1772
کد N1438834

وبگردی