آفتاب

تصویب در هیات دولت ، شرط ثبت نهایی اختراعات

تصویب در هیات دولت ، شرط ثبت نهایی اختراعات

ساری - ایرنا - رئیس اداره ثبت اختراعات کشور گفت که تنها آن دسته از اختراعات در این اداره ثبت نهایی می شود که دارای مصوبه دولت باشد .

مهرداد الیاسی روز چهارشنبه در مراسم آغاز دوره آموزشی روش های استاندارد داوری و اختراعات و نوآوری در قائمشهر افزود : هدف اداره ثبت اختراع ، ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مخترعان و حراست از مالکیت فکری آنهاست .
وی گفت : یکی از سیاست های اداره ثبت اختراع آسان سازی ارائه خدمات به مخترعان و آگاهسازی مردم نسبت به حقوق مالکیت فکری است تا زمینه را برای توسعه و تحقیق بعدی آماده کند .
او افزود : امروز بحث حقوقی مالکیت فکری چند بحث از جمله نظام تولیدات فکری ، نظام اداری ، ضمانت اختراع و تجاری سازی اختراع را در بر می گیرد .
رئیس اداره ثبت اختراعات کشور با بیان اینکه هر اختراعی که در کشور به ثبت برسد باید جزء مصوبات دولت باشد تا به ثبت نهایی برسد ، گفت : برای ثبت نهایی مواردی چون جدید بودن ، ابتکاری بودن ، داشتن کاربرد صنعتی و افشای موثر اختراع لازم است ، ضمن این که اختراع باید قابلیت حمایت هم داشته باشد .
معاون پارک علم و فناوری مازندران هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت که در این دوره آموزشی 65 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه و پارک علم و فناوری از سراسر کشور حضور دارند .
میثم سیفی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر داوران پارک علم و فناوری با روش های استاندارد ثبت اختراعات دانست و افزود : این دوره آموزشی برای ارزیابی ثبت اختراعات و در نظر گرفتن استانداردهای کشوری برگزار شده است .
وی توسعه و ترویج خلاقیت ها و بیان نظام حقوقی در ارتباط با اختراعات را هم از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی برشمرد .
معاون علم و فناوری مازندران با بیان اینکه تاکنون 86 مورد اختراع در اختیار این پارک قرار گرفته است ، گفت : از این تعداد 63 مورد به ثبت نهایی رسیده و بقیه در مرحله داوری است .
7334/1654
کد N1438766

وبگردی