آفتاب
رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی:

صنعت داروسازی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در کشور است

صنعت داروسازی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در کشور است

رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی گفت: صنعت داروسازی مصداق عینی اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عباس کبریایی زاده در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته اظهار امیدواری کرد  این نمایشگاه فرصتی برای توسعه صنعت دارویی کشور باشد.

وی با بیان اینکه داروسازان در دوران دفاع مقدس با وجود تحریم ها در تامین داروها بسیار کوشیدند، افزود: داروسازان در آن شرایط جهاد کردند تا تهیه و توزیع دارو در کشور با مشکل مواجه نشود.

کبریایی زاده خاطر نشان کرد: صنعت داروسازی کشور پس از گذر از آن روزها، اکنون قریب به ٩٨ درصد نیاز دارویی کشور را تامین می کند.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران به برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی دارو وصنایع وابسته (ایران فارما) در مصلای امام خمینی (ره) تهران اشاره کرد و گفت: این تجربه دوم صنعت داروسازی کشور است و هدف این نمایشگاه صرفاً برگزاری آن نبود بلکه آن را یک رخداد دیدیم که بتواند توانمندی های این حوزه را نمایش دهد.

وی افزود: شرکت های دارویی داخلی و خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه در تولید دارو مشارکت دارند و محصولاتی ارائه می کنند که منجر به توسعه داروسازی می شود.

کبریایی زاده خاطر نشان کرد: در دومین نمایشگاه بین المللی ایران فارما تولیدکنندگان دارو، مواد اولیه، صنایع جانبی و شرکت های نرم افزاری این حوزه حضور دارند.

رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی  افزود: در دومین نمایشگاه بین المللی دارو وصنایع وابسته(ایران فارما) ٤٠٠شرکت حضور دارند که ٣٠٠شرکت داخلی و بیش از ٩٠ شرکت خارجی هستند که در ارتباط با توسعه فناوری های نوین و انتقال آن به کشور در حوزه های طراحی، مهندسی و ماشین سازی هستند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه به نسبت سال گذشته تعداد شرکت کنندگان ٢ برابر شد و ٤٠کشور خارجی نیز در این نمایشگاه شرکت کردند.

کبریایی زاده اظهار داشت: امروز صنعت دارو سازی در کشور این فرصت را دارد که توانایی های خود را به جامعه داخلی و جهانی نشان دهد.

رئیس هیئت مدیره سندیکای صاحبان صنایع دارویی ایران با بیان اینکه اجرای ورک شاپ ها و دوره آموزشی همزمان با روزهای برگزاری از ویژگی های دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما) است، گفت: ١٣ کارگاه آموزشی در حوزه های ارتقای صنعت دارو، فناوری های نوین و نوآوری های جدید در این بخش برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین نمایشگاه کتاب های تخصصی برای پژوهشگران و دانشجویان کشور در کنار این نمایشگاه برگزار می شود که جا دارد از تلاش ها و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی شود.

کد N1438755

وبگردی