آفتاب

آرزوی درخت سیب کتاب شد

آرزوی درخت سیب کتاب شد

«قصه‌ی کوچک ‌بزرگترین سیب دنیا» نوشته‌ی حافظ میرآفتابی برای کودکان مقطع دبستان منتشر شد.

به گزارش ایلنا، خواب‌های درختان سیب یک جنگل، دست‌مایه‌ی شکل‌‌گیری داستانی تخیلی با درون‌مایه اجتماعی شده است. حافظ‌ میرآفتابی و ابوالفضل همتی آهویی در کنار هم اثری داستانی و خواندنی را خلق کرده‌اند که در قالب کتابی به اسم «قصه‌ی کوچک‌ بزرگترین سیب دنیا» در اختیار کودکان قرار گرفته است.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از چندی پیش دست به انتشار آثار فاخر خود برای مخاطبان نسل جدید زده است؛ در همین مسیر آثاری که از لحاظ محتوا و تصویر قابل تامل‌اند پس از ویرایش دوباره به انتشار رسیده‌اند.

میرآفتابی که بیشتر به عنوان تصویرگر شناخته شده است داستانی را خلق کرده که کودکان را به سمت دوست داشتن خود و ماهیت‌شان سوق می‌دهد. در این کتاب درخت سیب کوچکی آرزو دارد بزرگ‌ترین سیب دنیا را داشته باشد، او به این آرزو می‌رسد اما دچار دردسرهایی می‌شود.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آخرین شکوفه‌ی سیب که با شاخه‌ی بلند درخت کوچک به ابرها رسیده بود به سرعت تبدیل به یک سیب شد، رشد کرد، رشد کرد، باز هم، باز هم... سیب قرمز همین‌طور بی‌پروا بزرگ و بزرگ شد. درخت کوچک نمی‌دانست خواب می‌‌بیند یا این اتفاق حقیقت دارد.»

این کتاب در 5هزار نسخه و با قیمت 3هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد N1438714

وبگردی