آفتاب

یک نماینده مجلس : حکومت آل سعود در معرض سقوط است

یک نماینده مجلس : حکومت آل سعود در معرض سقوط است

نوشهر - ایرنا - نماینده مردم شهرستان های عباس آباد ، تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات آل سعود در فاجعه منا و تجاوز به کشور یمن گفت: حکومت آل سعود با این خونریزیها در معرض سقوط قرار گرفت.

شمس الله شریعت نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به فاجعه منا و شهادت مردم بی گناه یمن شرایط بیش از پیش برای سقوط حکومت آل سعود فراهم شده است.
وی تصریح کرد: فاجعه منا و شهادت زائران بیگناه کشورهای مختلف به همه امت اسلامی ثابت کرد که آنها حاکمانی بی لیاقت هستند که تظاهر به دیانت و دینداری می کنند و امروز وضعیت آنها از رژیم صهیونیستی بدتر است .
شریعت نژاد با اشاره به جنایات های رژیم آل سعود در تجاوز به کشور یمن گفت: مظلومترین و فقیرترین کودکان، زنان و مردان مردم منطقه در یمن با پیشرفته ترین سلاح های استکبار به دست رژیم آل سعود به خاک و خون کشیده می شوند.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این شرایط وجدان داعیه داران دفاع از حقوق بشر در سازمان های بین المللی با ثروت حکومت آل سعود به راحتی خریداری می شود.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به لطف خدا هر روز بیش از پیش ماهیت غیر انسانی و صهیونیستی حکام آل سعود برای مردم آزاده جهان آشکارتر می شود.
وی با اشاره به فاجعه منا گفت: با بررسی های صورت گرفته سوء مدیریت برگرفته از درگیری های داخلی حاکمان بی لیاقت آل سعود موجب بروز فاجعه خونین منا شده است.
وی اظهار داشت: حکومت آل سعود لیاقت مدیریت مناسک حج و تولیت حرمین شریفین را ندارند و باید نخبگان امت اسلام در این رابطه راهکارهای لازم برای مدیریت این مراسم و مکان های مقدس را در نظر بگیرند.
شریعت نژاد خواستار پی گیری جدی وزارت امور خارجه از طریق مجامع بین المللی شد تا صدای مظلومیت حجاجی که در فاجعه منا شهید شدند را به گوش مردم دنیا رسانده و محکومیت عاملان آن فاجعه را شاهد باشیم.
وی بر ضرورت حفظ کرامات و ایمنی انسانها در امن ترین نقطه دنیا یعنی مکه تاکید کرد و افزود: در حال حاضر متاسفانه به دلیل فضا نا امن موجود مراسم حج نیز تحت تاثیر آن قرار دارد.
فاجعه منا دوم مهر سال 94 همزمان با عید قربان در آئین رمی جمرات در «خیابان 204» نزدیک تقاطع آن با «خیابان 223»، با شهادت شش هزار زائر که 477 نفر آنها ایرانی بودند در منطقهٔ منا رخ داد.
1295/ 1602/1899
کد N1438618

وبگردی