آفتاب

استاندار کرمانشاه: تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان رفع بیکاری است

استاندار کرمانشاه: تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان رفع بیکاری است

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه بیکاری را یکی از مشکلات اصلی استان دانست و با اعلام نرخ 17.6درصدی آن گفت: کرمانشاه از نظر بیکاری رتبه دوم کشور را دارد و از این رو همه تلاش مجموعه مدیریتی استان کرمانشاه رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اسدالله رازانی روز چهارشنبه در سمینار فرمانداران و بخشداران استان کرمانشاه با حضور قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه براساس مساله محوری و مشکل محوری در استان مدیریت می کنیم افزود: مسائل و مشکلات استان کرمانشاه را شناسایی و اولویت بندی کردیم و باتوجه به بالا بودن نرخ بیکاری اولویت خود را معطوف به حل این مشکل و ایجاد اشتغال کرده ایم.
او با بیان اینکه بین شهرستان های استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری تفاوت وجود دارد گفت: در برخی از شهرستان ها مانند جوانرود فاصله خیلی زیاد است و از این رو تمام تلاش مجموعه مدیریتی استان ایجاد اشتغال در قالب طرح های کوچک و جذب سرمایه گذاری های کلان و متوسط است.
استاندار کرمانشاه همچنین در ادامه به تدوین سند کوتاه مدت توسعه شهرستان های استان نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع 14شهرستان استان سند هفت شهرستان تدوین شده و مابقی نیز در دست تهیه و تدوین است.
رازانی معیار فعالیت در شهرستان ها را این سند دانست و افزود: فرمانداران و بخشداران باید براساس این سند توسعه فعالیت کنند.
وی بر نظارت و پیگیری مسائل و مشکلات شهرستان ها توسط فرمانداران و بخشداران نیز تاکید کرد و خطاب به آنان گفت: باید پیگیر رفع مشکلات مردم و نظارت بر عملکرد ادارات در شهرستان ها باشید.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو ریاست جمهوری در سال آینده اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه برگزاری انتخابات جزو کشورهای پیشرفته و ممتاز دنیا است.
رازانی با بیان اینکه در همسایگی ما کشورهایی هستند که طایفه ای و موروثی اداره می شوند و اگر هم انتخاباتی در برخی از کشورها برگزار می شود مشکوک و جای بحث دارد افزود: در ایران اسلامی مردم از طریق انتخابات در جابجایی قدرت نقش مستقیمی دارند.
او تاکید کرد که انتخابات در جمهوری اسلامی برخلاف برخی از کشورها صورت واقعی دارد و نتیجه آن براساس انتخاب مردم است و هرآنچه که مردم بخواهند همان از صندوق بیرون می آید.
وی گفت: برگزاری انتخابات متعدد در کشور و انتخاب همه مسوولان براساس رای مستقیم و با غیرمستقیم مردم نشان از مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی و وجود مردم سالاری دینی در این کشور دارد.
سمینار فرمانداران و بخشداران استان کرمانشاه صبح چهارشنبه با حضور محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور، استاندار کرمانشاه و معاونان او در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه آغاز شد.
قائم مقام وزیر کشور در سفر یک روزه خود به استان کرمانشاه علاوه بر حضور در این سمینار در جلسه شورای اداری استان نیز شرکت می کند.
استان کرمانشاه 2 میلیون نفر جمعیت، 14شهرستان، 31 شهر، 31 بخش و 86 دهستان و 2 هزار و 793روستای دارای سکنه دارد.
3033 /1484
کد N1438501

وبگردی