آفتاب

آیت الله اراکی:رژیم بحرین در سراشیبی سقوط قرار گرفته است

آیت الله اراکی:رژیم بحرین در سراشیبی سقوط قرار گرفته است

قم- ایرنا- دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جنایت ها و تندروی های آل خلیفه به حمایت های رژیم سعودی به ویژه درتعرض به ساحت آیت الله شیخ عیسی قاسم رژیم بحرین را در سرازیری فروپاشی و سقوط قرار داده است.

به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله محسن اراکی سه شنبه در تجمع اعتراضی طلبه های بحرینی حوزه علمیه قم افزود: آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی مجاهد، مبارز و استکبار ستیز، اسوه مقاومت و رشادت ملت مظلوم بحرین است.
وی با بیان این که شیخ عیسی قاسم اسوه صبر و مقاومت است، افزود: ما امروز گردهم آمده ایم تا نکوداشت شخصیتی عالم و بزرگ را در امور جهادی و علمی ارج نهیم؛ وقتی به کتاب خدا مراجعه کنیم، می بینیم، همواره دو ستون مهم برای انقلاب های تاریخ وجود داشته که یکی حضور عالمان به عنوان وارثان پیامبر و دیگری حضور رهبرانی که اسوه صبر و علم هستند.
این استاد حوزه ادامه داد: مردم دنباله رو رهبران هستند؛ پس آنان نباید بدون اندیشه باشند و در این راستا صبر و اندیشمند بودن مسلمانان می تواند سبب روشنگری جوامع باشد.
اراکی گفت: رهبر الهی همواره دیدگاه عاقلانه ای دارد و با بصیرت، جامعه خود را رهبری نموده و به نفع ملت خود گام برمی دارد، وقتی درباره شیخ عیسی قاسم سخن می گوییم باید بدانیم ایشان فقیهی است که همواره به نفع مردم خود عمل کرده است.
وی با بیان این که هیچ کس نمی تواند بدون بصیرت و روشنفکری پرچم اسلام را برافراشته نگه دارد، گفت: رهبر باید برای برپا بودن اسلام صبر داشته باشد؛ مقاومت همواره نشانه صبر و بصیرت است و کسی که صبر می کند، پیروزی از آن اوست.
وی صبر را برای بحران موجود در جهان اسلام کارساز دانست و گفت: مردم یمن با صبر، مقاومت و پشتیبانی از رهبر خود همواره به صورت مستحکم ایستاده اند و امروز بحرین نیز الگویی دیگر برای جهانیان است.
وی تصریح کرد: رهبرانی می توانند در راستای ترویج مفاهیم اسلامی موفق باشند که آینده نگری خوبی داشته و در وقت مناسب بتوانند تصمیم های مناسبی بگیرند؛ نداشتن تقوا، بصیرت و پیمان شکنی نتیجه سرافکندگی و ضلالت ملت ها شده و در مقابل رهبران الهی همواره بصیرت، استحکام و وفای پیمان و عهد و اطاعت الهی دارند.

** آیت الله شیخ عیسی قاسم متعلق به امت اسلام است؛ نه بحرین
نماینده ویژه دبیرکل حزب الله لبنان درقم نیز در این تجمع گفت: امروز ملت های مسلمان باید قدر نعمت شیخ عیسی قاسم را بدانند؛ چراکه ایشان تنها متعلق به بحرین نیست؛ بلکه برای تمام امت اسلام است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن معین دقیق با اشاره به رمز موفقیت علمای اسلامی در طول تاریخ، افزود: هر اثرگذاری در میان امت اسلامی، تنها با خشیت الهی محقق می شود که علما را می توان مصداق بارز این اثرگذاری دانست که به کمک خشیت الهی توانسته اند در تاریخ جریان ساز باشند.
وی با بیان این که با این معادله، مذهب اهل بیت (ع) در تاریخ رشد و تعالی نموده است، گفت: شیخ عیسی قاسم، نمونه بارزی از این عالمان دینی است که پیروزی یا شهادت را هدف خود قرار داد و این روحیه شهادت طلبی را برای مردم خود نیز به ارمغان آورد.
نماینده ویژه دبیرکل حزب الله لبنان در قم ادامه داد: این رهبر دینی، تنها با خشیت الهی توانست که میان مردم خود نفوذ کلام پیدا کند تا پیروان هر مذهبی در بحرین تنها او را رهبر خود پندارند.
معین دقیق بیان داشت: در تاریخ نیز به عیان مشاهده می کنیم که هر عالمی تنها به خداوند تکیه کند، می تواند مردم جامعه خویش را هدایت نماید که شاهد نمونه های متعددی در جهان اسلام هستیم.
وی با بیان این که تکفیری هایی که به خود اجازه قطع سر انسان ها می دهند، از خشیت الهی به دور هستند، ابراز امیدواری کرد: خداوند شیخ عیسی قاسم را برای مردم بحرین نگاه داشته و سرانجام انقلاب این کشور را به پیروزی برساند.

** جهان اسلام پشت سر شیخ عیسی قاسم ایستاده است
نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران نیز در این تجمع گفت: امروز رژیم آل خلیفه در برابر صبر ملت مظلوم بحرین عاجزتر از گذشته ظاهر شده و جهان اسلام پشت سر شیخ عیسی قاسم ایستاده اند و بنابر روایات، صبر و استقامت رمز موفقیت حزب الله است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله الدقاق اظهار داشت: امروز این اسوه مقاومت مردم بحرین متعلق به همه کشورهای اسلامی است و آل خلیقه بداند آیت الله شیخ عیسی قاسم تنها نیست.
وی زمان شناسی شیخ عیسی قاسم را مورد توجه قرار داد و افزود: وی با درک صحیح از شرایط کنونی بحرین بر اعتراض های مردمی و علنی تاکید کرده و مردم را در این راه به خروش درآورد.
وی خاطرنشان کرد: ساده زیستی در خانه، پوشش و زندگی شیخ، زبانزد اطرافیان است و این ویژگی وی، الگویی برای مردم بحرین قرار گرفته است.
نماینده شیخ عیسی قاسم در ایران اخلاص و زهد این عالم بحرینی را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: بخشش و دستگیری به فقرا نیز سنتی می باشد که وی از مولای خود امام حسن مجتبی(ع) آموخته که آن را در عمل برای اطرافیان خود نهادینه کرده است.
دقاق با تشکر از ملت بصیر ایران به ویژه مراجع معظم تقلید، علما و طلبه های قم، گفت: ملت ایران نشان دادند که حرف واحدی، علیه دشمنان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و آیت الله شیخ عیسی قاسم شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: آیت الله عیسی قاسم، نماینده ای از حوزه علمیه اهل بیت(ع) و شاگرد این مکتب است و به همین خاطر، حوزه های علمیه قم، نجف و سراسر کشور به او کمک می کنند.
نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران گفت: امروز فرزندی از فرزندان حوزه علمیه، پرچم مقاومت و استکبار ستیزی را در بحرین به دست گرفته و همه امت اسلام، حامی و پشتیبان آیت الله عیسی قاسم است.
تجمع اعتراضی طلبه های بحرینی حوزه علمیه قم در حمایت از شیخ عیسی قاسم در مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم برگزار شد؛ طلبه های شرکت کننده در این مراسم ضمن محکوم کردن جنایت های رژیم آل خلیفه، پشتیبانی خود را از مردم مظلوم بحرین و آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور اعلام کردند.
حاج شیخ عیسی احمد قاسم درازی بحرانی معروف به شیخ عیسی قاسم ٬عالم برجسته شیعه و رهبر شیعیان بحرین و رهبر معنوی انقلاب بحرین است.
در جریان انقلاب بحرین، وزارت دادگستری این کشور نامه ای توهین آمیز علیه وی منتشر کرد تا محبوبیتش را در میان مردم بسنجد٬ مردم نیز چهارم شهریور 1390 نماز جمعه را در سراسر بحرین تعطیل کردند و تنها نماز شیخ قاسم برگزار شد.
پس از آن که حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین مخالفانش را اندک خواند، به دعوت شیخ عیسی قاسم تظاهراتی با عنوان «لبیک یا بحرین» با حضور بیش از 500 هزار نفر در منامه برگزار شد.
این تظاهرات بزرگترین تجمع تاریخ کشور بحرین بود که بیش از 50 درصد بحرینی ها در آن حضور داشتند، به طوری که راهپیمایی «همه پرسی» خوانده شد و این نخستین باری بود که خود شیخ عیسی قاسم در تظاهرات شرکت می کرد.
دولت بحرین در ماه های گذشته قبل اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین کرده بود و به تازگی اخباری مبنی بر احتمال بازداشت و محاکمه ایشان نیز به گوش می رسد.
1175 / 6133/
کد N1438365

وبگردی