آفتاب

ایران و اتریش سند همکاری محیط‌زیستی امضاء کردند

ایران و اتریش سند همکاری محیط‌زیستی امضاء کردند

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران و آندرا روپ رشتر وزیر کشاورزی اتریش سند همکاری اجرایی در زمینه های زیست محیطی امضاء کردند.

به گزارش ایلنا، این سند شامل تبادل اطلاعات و فناوری در عرصه های پژوهشی در عرصه محیط زیست ، محیط دریایی و محیط زیست‌انسانی و همچنین همکاری در موضوع تغییر آب و هوا و اجرایی کردن توافقنامه پاریس که به عنوان بزرگترین سند موجود برای مقابله با پدیده گرمایش جهانی و تعیین یک نگاه نوین برای زمان پس از سال 2020 از دیگر مواردی است که در این سند توافق نامه اجرایی امروز قرار گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان پس از امضاء این سند اجرایی گفت : وزیر محیط زیست اتریش سال گذشته سفری به تهران داشتند که ما در آنجا نیز یک تفاهم نامه کلیه همکاری های محیط زیستی را امضاء کردیم و در پی آن برای تنظیم عمل مشترک یعنی سند اجرایی که صورت گرفت آن را امروز در وین به امضاء رساندیم.

وی با اشاره به ابعاد همکاری های مشترک بین ایران و اتریش تصریح کرد: در ارتباط با انتقال تجربیات , آموزش و پژوهش خصوصا آموزش در زمینه مساله حفاظت در مناطق ملی و پارک های حفاظت شده در قالب دوره ای هم اکنون اجرایی شده است در کنار آن دور دوم آموزش محیط بانان در اتریش نیز در حال اجرا است.

ابتکار خاطر نشان کرد : ما زمینه های مختلفی را تعیین کردیم هم در بعد همکاری های دولتی و هم در ابعادی که می تواند زمینه ساز باشد برای سرمایه گزاری بخش خصوصی در موضوعات مرتبط با محیط زیست ، زمینه هایی مانند مدیریت پسماند، بحث های انرژی های نو زمینه های همکاری است که در این سند اجرایی به طور مشخص به آن اشاره شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: همانطور که این موضوعات همکاری را شروع کردیم بتوانیم در زمینه های دیگر نیز این همکاری را داشته باشیم.

آندرا روپ رشتر وزیر کشاورزی و جنگل بانی محیط زیست و آبخیزداری نیز در خصوص امضاء سند اجرایی بین ایران و اتریش و زمینه های مخلتف همکاری طرفین گفت : ما سال گذشته در ایران یک سند همکاری را در خصوص محیط زیست امضاء کردیم .امروز نیز یک برنامه اقدام مشترک را برای اجرایی کردن بسیاری از زمینه های همکاری محیط زیستی و همچنین موضوعات ملی که ایران تجربه های گسترده ای در این زمینه دارد و نیز مدیریت آب و فاضلاب و پسماند ها و همچنین ایجاد کارخانه های زباله سوزی در ایران را به امضاء رساندیم.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران برای دیدار با وزیر کشاورزی اتریش شب گذشته (دوشنبه) وارد وین شد. خانم ابتکار به دعوت رسمی آندرا روپ رشتر وزیر کشاورزی و محیط زیست اتریش برای دیدار و گفتگو به اتریش سفر کرده است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در این سفر قرار است همچنین با سباستن کورتز وزیر خارجه دیدار جداگانه داشته باشد.

وی همچنین درپارلمان اتریش برای نشستی با حضور رئیس کمیسیون محیط زیست پارلمان شرکت می کند و علاوه براین قرار است با اعضای گروه دوستی پارلمان اتریش دیدار کند.

حضور دراتاق بازرگانی اتریش و دیدار با برخی شرکت های مربوط به محیط زیست از دیگر برنامه های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این سفر دو روزه است.

کد N1438315

وبگردی