آفتاب
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو:

نگرانی های صنفی در توزیع داروهای مخدر منفعت طلبانه است

نگرانی های صنفی در توزیع داروهای مخدر منفعت طلبانه است

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه توزیع داروخانه ای داروهای مخدر در راستای سیاست های سازمان جهانی بهداشت است، گفت: نگرانی های صنفی منفعت طلبانه پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایفدونا، دکتر اکبر عبدالهی اصل درباره نامه اخیرش به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که طی آن توزیع برخی از انواع داروها مثل قرص «اکسی کدون» در داروخانه‌های منتخب خصوصی، دولتی، آموزشی و بیمارستانی توسط شرکت‌های پخش سراسری مجاز، بلامانع اعلام شده است، افزود: توزیع این داروها بین داروخانه های خاص، در راستای سیاستهای سازمان جهانی بهداشت مبنی بر کاهش درد بیماران صعب العلاج صورت گرفته و صرفا برای راحتی بیمارانی است که از دردهای شدید در عذاب اند.

وی با  تاکید بر اینکه هیچک یک از داروهای مذکور بیمارستانی نبوده و تحویل آنها به بیمار، تحت نظارت و منطبق با ضوابط صورت می گیرد؛ تصریح کرد: بنا بر نص قانون نیز تحویل دارو به بیماران می باید  فقط توسط داروساز انجام شود و نه پزشک.

عبدالهی در خصوص جنجال های رسانه ای اخیر که به بهانه فوق و از سوی عده ای راه افتاده است خاطر نشان کرد: نگرانی های برخی از صنوف بعلت ذینفع بودن در این خصوص پذیرفته نیست.

کد N1438289

وبگردی