آفتاب

آیت الله مظاهری :رمز اصلی توفیقات دولت، صبر در مقابل تنش ها و مشکلات گوناگون است

آیت الله مظاهری :رمز اصلی توفیقات دولت، صبر در مقابل تنش ها و مشکلات گوناگون است

اصفهان - ایرنا - رییس حوزه علمیه اصفهان با تقدیر از تلاش ها و فعالیت های شبانه روزی دولت یازدهم گفت : صبر و بردباری در قبال تنش ها و مشکلات گوناگون رمز اصلی توفیقات دولت است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید شامگاه سه شنبه در دیدار محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری افزود: اگر بعضی بی مهری ها و تنش های بی فایده؛ سیاسی نبود، به قطع راه برای فعالیت بیشتر دولت هموارتر بود، ولی در همین مدت نیز عملکرد دولت در اصلاح برخی از اشکالات و استقامت در برابر مشکلات، تحسین برانگیز است.
**آرامش و امید، سرمایه بزرگ دولت است
این مرجع تقلید، آرامش و امید مردم را سرمایه بزرگی برای دولت دانست و با تأکید بر اینکه در نگاه و تحلیل مردم، نزاع های سیاسی، نه تنها بی اهمیت، بلکه خسته کننده است، ضرورت پرهیز از دامن زدن به این گونه تنش ها را یادآور شد.
رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حداقل ضرر تنش های سیاسی، توقف یا کند شدن خدمت به مردم و غفلت از وظایف اساسی است و همه جناح ها و فعالان سیاسی و اشخاص تأثیرگذار در اجتماع باید با توجه به این نکته، در حفظ و حراست از آرامش روانی اجتماع و صیانت از امیدواری مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی تلاش و جدیت کنند.
**برجام از افتخارات سیاست خارجی دولت است
آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع برجام و مسایل گوناگون مربوط به آن، برجام را از حیث کلی یکی از افتخارات سیاست خارجی دولت برشمرد و با تقدیر از شخص رئیس محترم جمهور و مسئولان سیاست خارجی کشور بویژه وزیر امور خارجه، حمایت و پشتیبانی های مقام معظم رهبری از این مسئولان را سرمایه ای باارزش دانست.
وی تأکید کرد: آمریکایی ها و البته در پشت صحنه، صهیونیست ها بدنبال بدعهدی و برهم زدن برجام هستند و همه نیروهای انقلاب و نظام باید ضمن مراقبت از این دسیسه ها، مواظب باشند که با تفرقه افکنی و تخریب و توهین به مسئولان دل سوز و پاک نهاد دولت، بخصوص مسئولان دستگاه سیاست خارجی، درمسیری که مورد علاقه دشمنان اسلام و انقلاب، یعنی امریکا وصهیونیست هاست حرکت نکنند.
**مسائل اقتصادی، فرهنگی و اداری، عمده مشکلات اساسی کشور است
آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود، عمده مشکلات اساسی کشور در شرایط کنونی را مسائل اقتصادی، فرهنگی و اداری دانست و گفت: اقتصاد کشور ما متأسفانه بیمار است و علاج این بیماری به آسانی ممکن نیست، بلکه هم به برنامه ریزی کلان و هم به صبر و استقامت و هم به تلاش و فعالیت جدی مسئولان مربوطه نیاز دارد.
**برخوردهای سیاسی تنش زا از مشکلات و موانع علاج بیماری اقتصاد کشور است
رییس حوزه علمیه اصفهان، برخوردهای سیاسی تنش زا و متهم کردن این و آن را یکی از مشکلات فراروی علاج بیماری اقتصاد دانست و گفت: حرکت های سیاسی و جناحی و اتهام زنی های پر از گناه و افشاگری های متقابل، نه تنها هیچ کمکی به اصلاح اقتصاد و ریشه کن کردن فساد اقتصادی نخواهد کرد، بلکه علاوه بر اینکه مسیر حرکت صحیح را منحرف خواهد کرد، مشکلات تازه تری را نیز ایجاد می کند.
**رضایتمندی مردم سرماهی نظام است
آیت الله مظاهری، رضایت مندی مردم از حکومت و دولت را یک سرمایه مورد نیاز برای نظام جمهوری اسلامی توصیف کرد و افزود: هم دولت و هم سایر دستگاه های نظام اسلامی برای مقبولیت و وجاهت خود بطور جدی به رضایت هرچه بیشتر مردم نیازمندند و از این جهت باید برای اصلاح نظام اداری هم که مبتلا به اشکالات جدی است، چاره اساسی اندیشیده شود.
وی، در این زمینه به درک و شعور بالای مردم برای استقامت در برابر مشکلات گوناگون اشاره کرد و با ستایش از درک و فهم غیرت آمیز ملت ایران، مردم را ولی نعمت مسئولان و خدمت گزاران نظام اسلامی دانست.
این مرجع تقلید تأکید کرد: در شرایطی که فشارهای اقتصادی و معیشتی بر مردم زیاد است، باید در رعایت حال آنان بخصوص در مسایل مالیاتی و جذب سرمایه های مفید و امثال آن تلاش بیشتری بشود و از برخوردهای بی مبنا و سلیقه ای بشدت پرهیز شود، چراکه دولت و کل نظام جمهوری اسلامی، برای تحکیم و تثبیت هرچه بیشتر، به رضایت ملت نیاز دارد و بنابراین از هر حرکتی که در نظام اداری منجر به ناراضی تراشی می شود، باید بشدت پرهیز کرد.
**مشکلات اخلاقی در کنار مسائل اقتصادی از معضلات جامعه است
آیت الله مظاهری، سومین معضل مهم در کنار معضلات اقتصادی و اداری را مشکلات اخلاقی دانست و با تأکید بر ضرورت التزام همگان به صیانت از ارزش های دینی و آرمان های اخلاقی افزود: اگرچه نقش دولت در این زمینه بسیار با اهمیت است، ولی حل معضلات اخلاقی جامعه کاری نیست که فقط از دولت یا یک دستگاه خاص مورد انتظار باشد.
وی خاطرنشان کرد: باید همه دستگاه ها و همه گروه ها با وحدت کلمه و همدلی و گفتگو و تفاهم در این امر مهم قیام و اقدام کنند و باید توجه داشت که با هوچی گری و متّهم کردن این و آن، کاری در این خصوص نمی شود کرد.
**تقدیر از تلاش دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی
آیت الله مظاهری در پایان سخنان خود از تلاش دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تقدیر کرد و افزود: موضوع اقتصاد مقاومتی با تأکیدات خاصی که مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار کرده اند، یک موضوع با اهمیت است که نباید در چارچوب های سیاسی و جناحی مورد تحلیل و تفسیر قرار بگیرد، بلکه باید با برنامه ریزی و همت و جدیت در این مسیر حرکت کرد و اقداماتی که دولت خدمتگزار در این زمینه آغاز کرده است، مورد تحسین و تقدیر است.
محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری نیز در این دیدار با ابلاغ سلام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری، حمایت و پشتیبانی های مراجع تقلید از دولت را یک سرمایه باارزش برای دولت خدمتگزار دانست و با بیان جهت گیری های اصلی این دولت در اصلاح مشکلات و تنگناهای اقتصادی و نیز ایجاد آرامش و تعادل در جامعه، بر توجه و دغدغۀ خاطر دولت نسبت به مسایل اخلاقی و حفظ ارزش های معنوی و اسلامی در جامعه تأکید کرد.
وی با ارائه گزارشی از شرایط جهانی و منطقه ای و دسیسه های مخالفان و دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، به چالش های پیش رو در زمینه های اقتصادی بخصوص موضوع بیکاری و ضرورت ایجاد سالیانه یک میلیون شغل در کشور و نیز ضرورت جذب سرمایه های مفید در جهت رشد اقتصادی کشور اشاره کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی میان همه دستگا ه ها و حمایت های مراجع تقلید راه برای خدمت هرچه بیشتر دولت به مردم هموار شود.
نهاوندیان، همچنین سخنان آیت الله مظاهری در حمایت از دولت را بسیار دلگرم کننده و امید بخش دانست و از پشتیبانی های همیشگی وی از دولت خدمتگزار، تشکر و سپاس گزاری کرد.
6994 /1484
کد N1438272

وبگردی