آفتاب
رئیس جهاد دانشگاهی اعلام کرد:

ورود جهاد دانشگاهی به موضوع کارآفرینی با ارتقاء آموزش های تخصصی

ورود جهاد دانشگاهی به موضوع کارآفرینی با ارتقاء آموزش های تخصصی

کرج - ایرنا - رئیس جهاد دانشگاهی مهم ترین رویکرد این مرکز را حل مشکلات جامعه دانست و گفت: درصدد ارتقاء آموزش ها به سوی دوره های تخصصی و دکترا با هدف کارآفرینی هستیم.

به گزارش ایرنا، سید حمیدرضا طیبی در دیدار با معاون وزیر نفت که صبح چهارشنبه در محل جهاد دانشگاهی در البرز برگزار شد، با اشاره به اهداف و برنامه های این مرکز افزود: جهاد دانشگاهی علاوه بر امور فرهنگی فعالیت های پژوهشی بنیادی نیز انجام می دهد.
طیبی گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیر دولتی بوده و در تمام استان ها به جز بوشهر چنین مرکزی وجود دارد که در این راستا 12 واحد در تهران و 30 واحد در استان های کشور واقع شده است.
وی افزود: 42 جهاد دانشگاهی و 19 پژوهشکده مستقل در کشور وجود دارد که هر کدام در زمینه خاصی کار می کنند همچنین در حوزه پژوهش و فناوری 61 واحد و پژوهشکده فعال در سطح کشور وجود دارد.
رییس جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه 3 پژوهشگاه علوم انسانی، رویان و ابن سینا در کشور فعال است اضافه کرد: در سراسر کشور 15 مرکز رشد در تهران و سایر استان ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش به سه سطح تقسیم می شود گفت: 130 موسسه آموزش های کوتاه مدت داریم که به سمت آموزش های تخصصی می روند.
طیبی افزود: درصدد نگهداری اعضا اصلی هیات علمی جهاد دانشگاهی در قالب سهام زیر 5 درصد در همین مجموعه هستیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این مرکز خاطر نشان کرد: برای ایجاد تجهیزات مکانیکی دکل های حفاری قرارداد ایجاد 5 دستگاه مورد توافق بود که در نهایت به 3 دستگاه رسید.
این مسئول گفت: طراحی، ساخت و نصب بازوهای بارگیری اسکله 10 جزیره خارک در دستور کار قرار گرفت همچنین تجهیزات کنترل کننده آلاینده های صنعتی هوا، فیلترهای الکتروستاتیک که در گذشته انجام شده و طبق برآوردها عملکرد خوبی داشته است.
وی افزود: طراحی و ساخت همزن روتاری کف مخازن نفت خام در جهاد دانشگاهی انجام شده همچنین توانمندی ساخت پمپ درون چاهی در این مرکز وجود دارد.
1535
کد N1438271

وبگردی