آفتاب

یک هزار نفر کادر درمانی استان ایلام به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

یک هزار نفر کادر درمانی استان ایلام به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند

ایلام - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: یک هزار نفر از نیروها و کادر درمانی و حوزه سلامت این استان در ایام منتهی به اربعین حسینی به زائران خدمات رسانی می کنند.

دکتر علی دل پیشه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بخش درمان 90 پزشک عمومی و متخصص در شهرهای مهران، ایلام و سرابله (مسیر تردد زائران عتبات عالیات) مستقر شده و بمدت 15 روز (10 روز قبل تا پنج روز بعد اربعین حسینی) خدمات درمانی و پزشکی ارائه می کنند.
وی افزود: در قالب تیم های مرکز فوریت پزشکی در این ایام 2 فروند بالگرد، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 100 دستگاه آمبولانس سبک در جاده های مواصلاتی مستقر و مسیرهای تردد زائران از نقطه صفر مرزی تا پایان حوزه استحفاظی استان ایلام را تحت پوشش قرار می دهند.
دکتر دل پیشه تاکید کرد: گیت های سلامت در پایانه مرزی مهران در ایام تردد زائران اربعین حسینی طراحی و به مرحله اجرا گذاشته می شود که در این گیت ها کارشناسان مبارزه با بیماری ها و پزشکان عمومی به غربالگری بیماران دارای علائم عفونی و تب می پردازند.
وی یادآور شد: اکیپ های ثابت و سیار بهداشت محیط نیز در روزهای تردد زائران اربعین حسینی با وظایفی شامل سرکشی از اماکن عرضه و توزیع مواد غذایی و نمونه گیری و کلرسنجی آب آشامیدنی شهر مهران استقرار می یابند.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام، کانون اصلی تردد زائران ایرانی به عتبات عالیات و صادرات کالا به کشور عراق است، سال گذشته در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر برای شرکت در آیین های ویژه این روز از طریق این مرز به عراق عزیمت کردند.
7170/9002
کد N1438191

وبگردی