آفتاب
رییس مجمع نمایندگان کردستان:

کردستان نیازمندمدیران ریسک‌پذیراست/سرمایه گذاری مشکل اصلی استان

کردستان نیازمندمدیران ریسک‌پذیراست/سرمایه گذاری مشکل اصلی استان

سنندج- رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای این استان و لزوم تلاش جمعی برای توسعه و پیشرفت، گفت: مدیری در استان کردستان موفق خواهد بود که ریسک پذیر باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادی سه شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان در سنندج گفت:  نامگذاری کردستان از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استانی فرهنگی نشان از پتانسیل های استان در این حوزه است.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای استان کردستانف عنوان کرد: علارغم وجود ظرفیت های فراوانی در حوزه فرهنگی و گردشگری، متاسفانه وضعیت استان از لحاظ سرمایه گذاری هایی در این حوزه ها مطلوب نیست.

وی به وضعیت پوشش تامین اجتماعی در کردستان اشاره کرد و اظهارداشت: استانی هم چون اصفهان حدود ۷۰ درصد از جمعیت آن تحت پوشش تامین اجتماعی هستند ولی متاسفانه در کردستان این میزان حدود ۴۰ درصد است.

رییس مجمع نمایندگان کردستان اضافه کرد: استان ما رتبه نخست تولید توت فرنگی و رتبه چهارم تولید گندم را داراست و ازنظر کشاورزی و دامپروری دارای ظرفیت های فراوانی است ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی تمامی فرآورده های آن به صورت خام به فروش می رسد و سود اصلی آن نیز به جیب افرادی خارج از استان کردستان وارد می شود.

مرادی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ظرفیت های کردستان وجود نیروی انسانی توانمند و متخصص است، بیان کرد: علارغم وجود افراد تحصیل کرده و توانمند در کردستان این سوال مطرح است چرا هیچ کدام از معاونین و مدیران کل وزارتخانه ها از نیروهای انسانی کردستان نیستند، آیا عدالت در این خصوص رعایت می شود؟.

وی با بیان اینکه مدیریت دارای دو شرط کافی و لازم است، اظهارداشت: مدیری که توان داشته و فاقد تعهد باشد، قطعا فرد موفقی نخواهد بود و به همین دلیل وجود این دو شرط برای مدیریت ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مدیری در کردستان موفق خواهد بود که ریسک پذیر باشد نه محتاط، بیان کرد: مدیر خوب در این استان مدیری است که سازمان ونهاد تحت مدیریت خود را بدهکار و از نمایندگان بخواهد بودجه لازم را برای تسویه مطالبات و ادامه کارجذب کند.

رییس مجمع نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: ۶ ماهه نخست سال که فصل کاری دراستان است به پایان رسیده و هنوز اعتبارات در سطح کشور و به تبع کردستان توزیع نشده است.

مرادی با بیان اینکه در تمامی شهرستان های استان مشکل سرمایه گذاری وجود دارد، عنوان کرد: تا زمانی که بخش دولتی برای سرمایه گذاری دراستان پیشقدم نشود بخش خصوصی هم اطمینان لازم را برای این اقدام مهم وتاثیرگذاربدست نخواهد آورد.

وی خواستار سرمایه گذاری شرکت شستا در استان کردستان به عنوان یک اولویت اصلی و مطالباه مردم این استان شد و افزود: یکی از مشکلات اصلی استان به ویژه در استان های مرزنشین بیکاری جوانان است و رفع این بیکاری نیازمند سرمایه گذاری از سوی شرکت های توانمندی همچون شستا است.

وی گفت: از دیگر خواسته های ما این است که درمانگاه تامین اجتماعی مریوان به تخصصی تبدیل شود و علاوه بر آن با توجه به ظرفیت های لازم دراین شهرستان می طلبد بیمارستان تامین اجتماعی هم در آن احداث شود.

در جریان برگزاری این مراسم ضمن تقدیر از فریدون خدابنده لو، سید صلاح قریشی به عنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان معرفی شد.

کد N1438189

وبگردی