آفتاب
معرفی اپلیکیشن

استفاده همزمان از دو برنامه در اندروید

استفاده همزمان از دو برنامه در اندروید

اندروید 7 نوگت فوق‏العاده است و برای برخی از دستگاه‏های خاص، قابلیت‏های خوبی را هم در خود نهفته دارد؛ اما یکی از قابلیت‏های آن یعنی امکان ...

فارنت:اندروید 7 نوگت فوق‏العاده است و برای برخی از دستگاه‏های خاص، قابلیت‏های خوبی را هم در خود نهفته دارد؛ اما یکی از قابلیت‏های آن یعنی امکان نصف کردن صفحه و استفاده از دو برنامه به‏صورت هم‏زمان، آن‏طور که باید کاربردی نیست. حالا اپلیکیشنی برای رفع محدودیت انتخاب دو اپلیکیشن یکسان برای این ویژگی منتشر شده است.روزبه‏روز استفاده از تبلت‏ها کمتر می‏شود، نصف کردن صفحه برای سامسونگ و ال‏جی هیچ‏گاه به این مهمی نبوده و در حال حاضر حتی تمام اپلیکیشن‏ها نیز از آن پشتیبانی نمی‏کنند. به‏تازگی اپلیکیشن جدیدی ساخته‏شده که قرار است کاربرد نصف کردن صفحه در اندروید نوگت را گسترش دهد.

 

همان‏طور که احتمالا تا الان خودتان هم متوجه شده‏اید، در دستگاه‏هایی با اندروید 7 نوگت اگر به حالت نصف کردن صفحه وارد شوید و در یکی از قسمت‏ها مرورگر کروم باز باشد، در منو گزینه‏ای با عنوان Move to other window نیز نمایش داده می‏شود. این گزینه به شما اجازه می‏دهد که دو مرورگر کروم جداگانه را در هر قسمت از صفحه بازکنید. این قابلیت می‏تواند فوق‏العاده باشد، اما فعلا کروم تنها برنامه‏ای است که می‏توان به‏صورت هم‏زمان دو بار آن را در صفحه نصف‌شده باز کرد. به کمک اپلیکیشن Parallel Windows در اندروید نوگت، می‏توانید هر برنامه‏ای را دو بار در این پنجره‏ها بازکنید. اگر به نصف کردن صفحات و به‌کار گرفتن برنامه‏ها به‏صورت هم‏زمان علاقه داشته باشید، می‏توانید استفاده‏های مفیدی از آن بکنید. به‏عنوان‏مثال، می‏توانید از متن یک ایمیل آدرس آن را کپی کنید و در صفحه دیگر که فرستادن ایمیل جدید باشد پیست کنید (اگر به خاطر داشته باشید، اندروید نوگت از کپی و پیست میان برنامه‏ها هم پشتیبانی می‏کند)، یا به‏صورت هم‏زمان با دو دوست خود در واتس‏اپ به‏صورت جداگانه چت کنید، دو ویدئو را به‏صورت هم‏زمان ببینید یا دو صفحه از یک برنامه را باهم مقایسه کنید. این قابلیت در Chrome OS بهتر هم خواهد بود.

می‏توانید از برنامه Parallel Windows برای باز کردن بیش از یک پنجره از هر برنامه استفاده کنید و آنها را در صفحه حرکت دهید؛ این قابلیت به‏صورت رسمی در اندروید نوگت وجود ندارد. این برنامه میانبری به شکل منوی شناور نیز برای وارد شدن سریع به حالت نصف کردن صفحه دارد. به کمک قابلیت Mirror، می‏توانید در هردو قسمت صفحه برنامه یکسانی را بازکنید. این اپلیکیشن هنوز در مرحله عرضه آلفا قرار دارد و به گفته توسعه‏دهنده، به خاطر وجود باگ‏های احتمالی ممکن است بعضی از برنامه‏ها به‏خوبی کار نکنند. با توجه به اینکه هنوز بسیاری از برنامه‏ها برای API 24 بهینه‏سازی نشده‏اند، تعجبی هم ندارد. احتمالا از برنامه‏هایی که اندروید نوگت را هدف گرفته‏اند بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. درهرصورت اگر به استفاده هم‏زمان از چند برنامه علاقه داشته باشید، می‏توانید از این اپلیکیشن رایگان استفاده کنید. البته باید دستگاه شما به اندروید نوگت مجهز شده باشد. برنامه مشابه دیگری به نام Taskbar هم وجود دارد که به شما امکان باز کردن پنجره‏های متعدد از برنامه‏ها و کشیدن آنها به اطراف را در اندروید 7 نوگت می‏دهد. حتی یک منوی استارت و نواری برای نشان دادن برنامه‏ها هم برایتان نمایش خواهد داد و به‏این‏ترتیب بهره‏وری شما و دستگاهتان بیشتر می‏شود.

کد N1438065

وبگردی