آفتاب

هیات تجاری چینی از شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) بازدید کرد

هیات تجاری چینی از شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) بازدید کرد

اراک - ایرنا - رئیس روابط عمومی و صنعتی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو) گفت: یک هیات تجاری و صنعتی از کشور چین روز سه شنبه از ظرفیت ها و زیرساخت های این شرکت مادر تخصصی در صنعت آلومینیم و مجموعه آند سازی در خیرآباد اراک بازدید کرد.

مسعود معصومی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این هیات چینی به منظور ارزیابی مصرف آند ایرالکو برای مشارکت در ساخت مجموعه آندسازی از این شرکت به اراک سفر کرده است.
وی ادامه داد: هیات صنعتی و تجاری چینی، ششمین هیات خارجی بود که در یک سال گذشته از ظرفیت های شرکت ایرالکو بازدید کرده است.
رئیس روابط عمومی و صنعتی شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)، اضافه کرد: طرح کارگاه آندسازی ایرالکو از سال 91 در منطقه شهرک صنعتی خیرآباد اراک در زمینی به مساحت 150 هکتار آغاز شده و تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گزارش ایرنا، وی، میزان اشتغالزایی طرح آندسازی را 500 نفر عنوان کرد و گفت: علاوه بر بخش عظیمی از تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل مجتمع آندسازی، خدمات زیر ساختی از قبیل برق، آب و محورهای مواصلاتی در دسترس نیز مهیا شده است و در صورت مشارکت یک شرکت قدرتمند، می توان در مدت دو سال این مجتمع را به بهره برداری رساند.
معصومی بیان کرد: میزان بهره برداری آند از مجتمع آند سازی در سال 1385 ،60 هزار تن در سال پیش بینی شده بود در صورتی که اگر ساخت این مجتمع بر اساس برنامه ها محقق شود، امکان بهره برداری از 100 هزار تن آند در سال وجود دارد.
شرکت آلومینیوم ایران( ایرالکو) اولین و بزرگترین تولید کننده شمش های آلومینیومی کشور است که در سال 1351 در اراک تاسیس شده است.
این شرکت در مجموعه فضای کارگاهی به وسعت 232هکتار در کیلومتر 5 جاده اراک - تهران واقع شده است.
3017/6013/
کد N1437888

وبگردی