آفتاب

تأکید بر همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین ایران و فنلاند

تأکید بر همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین ایران و فنلاند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با تیموسوینی ضمن تأکید بر گسترش همکاری های دوجانبه خواستار افزایش همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بین دو کشور شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازمرکز روابط عمومی و اطلاع رسای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در راس هیاتی از بخش دولتی و خصوصی به کشور فنلاند سفر کرده است روز جاری با تیموسوینی وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار واعظی با اشاره به فضای جدیدی که در روابط با کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و از جمله فنلاند به وجود آمده است بیان کرد: به دنبال تحولات جدید در فضای پسا تحریم و ضرورت توسعه همکاری همه جانبه با کشورهای دارای تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله حوزه ICT هستیم.

وی افزود: شرکت های فنلاندی با توجه به سابقه و تجربه حضور در ایران می توانند از در این شرایط بهره برداری لازم را از این همکاری مشترک بدست آورند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: شرکت های فنلاندی با توجه به مزیت های متعدد بازار ایران از جمله ظرفیت های بازار داخلی و همچنین وجود نیروی متخصص و جوان در حوزه ICT می توانند میزان سرمایه گذاری را در ایران افزایش دهند.

واعظی همچنین در این دیدار اعلام کرد: یکی از مدل های کلیدی برای حضور موثر شرکت های فنلاندی در ایران حمایت های مالی و بانکی و تامین منابع اعتباری در راستای این همکاری ها است.

وی ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور فنلاند در ماه اکتبر به تهران تأکید کرد: ایران برای توسعه همکاری های سیاسی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی با فنلاند به ویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات آمادگی لازم را دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه ضمن اشاره به جایگاه ایران بعنوان کشور با ثبات در منطقه خاورمیانه تأکید کرد: ایران همواره خواهان ثبات امنیت در منطقه بوده و تمام تلاش خود را در این زمینه بکار خواهد برد.

آقای تیموسوینی نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت ایران در تحولات منطقه ایی بیان کرد: سفر رئیس جمهور کشورش به ایران می تواند در چارچوب توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری و پیشبرد روابط نقش موثری داشته باشد .

وی همچنین گفت: دولت فنلادند از پیشرفت همکاری ها در بخش دولتی و خصوصی حمایت خواهد کرد و از بهره گیری از مکانیزم های لازم در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

5656

 

کد N1437839

وبگردی