آفتاب

مراکز آموزشی و دانشگاهی باید کیفی‌تر شود

مراکز آموزشی و دانشگاهی باید کیفی‌تر شود

ایلنا: قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مراکز آموزشی و دانشگاهی باید بیش از پیش کیفی‌تر شود و توجه ویژه‌ای به این مراکز شود.

 به گزارش ایلنا از بنیاد شهید، محسن انصاری درمراسم افتتاح ساختمان دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه شاهد افزود: بی شک مخاطبان اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی به خصوص در حوزه مسئله اقتصاد مقاومتی، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی هستند و در بند دو سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی نیز بر اقتصاد دانش بنیان تاکید شده است.

وی دانشگاه شاهد را از مراکز مهم و معتبر علمی کشور دانست که امیدهای بسیاری در باره آن وجود دارد؛ گفت: حرکت های رو به رشد این مجموعه باید استمرار یابد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش مسئولان و کارکنان مجموعه دانشگاه شاهد و با حمایت های انجام شده ازآنها، ساختمان دانشکده کشاورزی در زمان معین و با شرایط مناسب تکمیل و آماده بهره برداری شد و با حمایت هایی که بعد از این نیز ادامه خواهد یافت، دانشکده هنردانشگاه شاهد نیز در بهمن ماه سال جاری افتتاح می شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، احداث دانشکده کشاورزی دانشگاه شاهد را گامی بلند در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه علمی کشورعنوان کرد و گفت: بی شک توسعه علمی باعث عزت و اقتدار بیش از پیش کشورمان خواهد شد، در دنیای امروز یکی از مهمترین مسیرهای پیشرفت و رقابت، توسعه علم و دانش است و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر لزوم جهش علمی کشورمان تاکید داشته اند.

کامیار ثقفی رییس دانشگاه شاهد نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از مراحل ساخت و اجرای پروژه دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه شاهد اظهارکرد: در بسیاری از موارد اجرای پروژه های عمرانی در موعد مقرر و با هزینه های از پیش تعیین شده پایان نمی یابند اما ساخت دانشکده علوم کشاورزی کاملا همسو با اقتصاد مقاومتی بود و تغییری در نقشه های از پیش تعیین شده، زمان بندی و هزینه ها ایجاد نشده است.

ساختمان دانشکده کشاورزی حدود 6 هزار و 160 متر مربع مساحت دارد و درسه طبقه بنا شده است و مدت زمان بهره برداری این پروژه 17 ماه بوده و از جمله بخش های مختلف این دانشکده می توان به کلاس های آموزشی، فضاهای اداری، آزمایشگاه های مرکزی، سایت کامپیوتر، بانک ژن، کتابخانه برای خواهران و برادران و سالن اجتماعات اشاره کرد.

 

کد N1437809

وبگردی