آفتاب

اعلام شرایط صدور مجوز مصرف مواد خوراکی و آرایشی

اعلام شرایط صدور مجوز مصرف مواد خوراکی و آرایشی

ایلنا: مشاور برنامه‌های ارتقای ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: صدور مجوز مصرف مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی تنها از طریق درگاه اینترنتی سازمان غذا و دارو امکانپذیر است.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، سعید رضایی اظهار داشت: از یکم مهر ماه جاری صدور مجوز مصرف یا عدم مصرف مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی صرفا با ورود به قسمت «مجوز مصرف» پرتال سازمان غذا و دارو به نشانی www.ttac.ir از طریق نام کاربری و رمز عبور مسئول فنی صورت می پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام پیرو تفویض اختیار امور اجرایی تکمیل اطلاعات مجوزهای بهداشتی و صدور مجوز ترخیص درخواست سیستمی فرآورده های سلامت محور از طریق پرتال سازمان غذا و دارو (TTAC) به مسئولین فنی، صورت گرفته است.

مشاور برنامه های ارتقای ایمنی و سلامت اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: مسئولان فنی با پذیرش مسئولیت قانونی و تکمیل مستندات مربوط، طبق تعهدات داده شده در زمان ترخیص و رعایت ضوابط و مقررات ابلاغی سازمان غذا و دارو، اقدام به تکمیل فرآیند صدور مجوز مصرف در سامانه می کنند.

رضایی یادآور شد: این اطلاعیه به مسئولین فنی شرکتهای تولیدی، وارداتی مواد و فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، مدیران عامل شرکت های تولیدی و وارداتی مواد و فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی جهت اجرا ابلاغ شده است.

 

کد N1437721

وبگردی