آفتاب
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور:

باید به همه موضوع های جامعه از جنبه فرهنگی نگریسته شود

باید به همه موضوع های جامعه از جنبه فرهنگی نگریسته شود

زنجان - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: نگاه اسلام به فرهنگ بسیار با اهمیت و پرمعنا است، بنابراین باید به همه موضوع ها از جمله علم، اقتصاد، امور دفاعی یا مدیریت از منظر فرهنگی نگریسته شود.

به گزارش ایرنا، سهراب صلاحی روز سه شنبه در بیست و سومین کارگاه پیوست نگاری فرهنگی سازمان بسیج اساتید کشور در زنجان اظهار کرد: یکی از تفاوت های اساسی تمدن اسلامی با غرب در موضوع فرهنگ است.
وی به شاخصه های تفاوت تمدن اسلامی و غربی اشاره و تاکید کرد: تفاوت در انسان شناسی، معرفت شناسی و هستی شناسی اصلی ترین و مبنایی ترین مولفه ها در این تمدن ها به شمار می آید.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهار کرد: باید دنبال گفتمان سازی فرهنگی در کشور بود و ایران که همراه با 2 کشور مصر و عراق در طول تاریخ تمدن ساز بوده است، باید دوباره محور تشکیل تمدن جدید اسلامی در جهان قرار گیرد.
صلاحی با بیان اینکه برای ایجاد تمدن اسلامی به مولفه مهم قدرت نیازمندیم، گفت: اگر می بینیم که نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در ماه های اخیر بیش از 60 بار در سخنرانی های خود نام ایران را می آورند به خاطر وجود قدرت این کشور در حوزه های مختلف است.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت عظیم انسجام یافته ملی در کشور به رهبری آیت الله خامنه ای که باعث جذب ملت های مختلف در جهان شده است به نفع ایجاد تمدن نوین اسلامی نهایت بهره را برد.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به عظمت، قدرت و پیشرفت ایران طی سال های بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: چرا بعضی ها در داخل نمی خواهند بزرگی ایران را ببینند و مدام موجب تضعیف روحیه مردم کشور و سایر ملت های دوست در زمینه های مختلف می شوند.
صلاحی به لزوم و ضرورت تبدیل ایران به قدرت پایدار در جهان اشاره و تاکید کرد: امروز قدرت منطقه ای هستیم، بنابراین برای تبدیل شدن به قدرت جهانی باید از منابع کشور در تمام حوزه ها و با مدیریت جهادی به درستی بهره برداری کنیم.
وی با بیان اهمیت و ضرورت وجود پیوست نگار فرهنگی، یادآوری کرد: برای جلوگیری از تغییر و لطمه خوردن فرهنگ اسلامی ایرانی مردم، در اجرای پروژه های بخش صنعت، عمران، کشاورزی و سایر حوزه های مهم به بیش از یک هزار پیوست نگار فرهنگی احتیاج داریم.
به گزارش ایرنا، بیست و سومین کارگاه پیوست نگاری فرهنگی با حضور مسئولان فرهنگی استان زنجان، اساتید علاقه مند به حوزه فرهنگ و با حضور رئیس سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.
اهداف برگزاری این کارگاه، فرهنگی سازی پروژه های بخش عمرانی، کشاورزی، صنعتی، آموزش ناظران پیوست نگار فرهنگی و گسترش ادبیات علمی پیوست نگاری فرهنگی بیان شده است.
3216/6085
کد N1437641

وبگردی