آفتاب

فعالسازی 69 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان کرمانشاه

فعالسازی 69 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، از فعالسازی 69 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال در استان خبر داد و گفت: این واحدها با اقدام های دولت تدبیر و امید طی یکسال اخیر فعالیت خود را از سر گرفته اند.

نعمت الله حقیقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته شده در این واحدها به 2 هزار و 27 میلیارد ریال می رسد، به عبارتی با فعال سازی آن ها، این مقدار سرمایه گذاری از حالت رکود خارج و به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.
وی افزود: همچنین با فعال شدن 69 واحد راکد و نیمه راکد صنعتی، زمینه اشتغال مجدد 2 هزار و 775 نفر در این واحدها فراهم شده است.
حقیقی، فعال کردن 52 واحد راکد و نیمه راکد دیگر تا پایان امسال را از دیگر برنامه های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عنوان کرد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: پیگیری برای اختصاص مبلغ چهار هزار و 220 میلیارد ریال از محل تسهیلات رونق تولید برای این واحدها و سایر واحدهای راکد استان از دیگر برنامه هایی است که به صورت جدی پیگیری می شود.
وی در ادامه بررسی و تصویب تسهیلات ارزی طرح های مهم صنعتی استان از جمله طرح توسعه پتروشیمی کرمانشاه، زرین کود، لاستیک زاگرس، کاغذ معدنی خسروی و کشت و صنعت شادچین را از دیگر اقدام صورت گرفته عنوان و اظهار کرد: مبلغ 385 میلیون یورو به این واحدها اختصاص پیدا خواهد کرد.
حقیقی در پایان انعقاد تفاهم نامه با بانک سینا به مبلغ 200 میلیارد ریال برای اعطای تسهیلات ریالی به طرح ها و واحدهای صنعتی استان را نیز یکی دیگر از برنامه های سازمان صنعت و معدن کرمانشاه عنوان کرد.
در دولت تدبیر و امید 217 پروانه بهره برداری صنعتی با 9 هزار و 633 میلیارد ریال و اشتغالزایی 6 هزار و 30 نفر در استان کرمانشاه صادر شده است.
در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه هم اکنون بیش از 950 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد.
7458/8066
کد N1437490

وبگردی