آفتاب

دیدار روزنامه‌نگاران ارمنی‌زبان با جنتی و معاونانش

دیدار روزنامه‌نگاران ارمنی‌زبان با جنتی و معاونانش

علی فریدونی از دیدار خبرنگاران ارمنی کشورهای گوناگون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی فریدونی (مدیرکل اداره مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ضمن اعلام خبر دیدار خبرنگاران ارمنی کشورهای گوناگون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روزنامه‌نگاران ارمنی زبان کشورهای گوناگون که به مناسبت هشتاد و پنجمین سال انتشار روزنامه ارمنی زبان «آلیک» و شرکت در المپیک ارامنه در ایران حضور دارند با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان فرهنگی و مطبوعاتی وی دیدار می‌کنند.

وی با اشاره به ملیت خبرنگاران دعوت شده در این دیدار عنوان کرد: این خبرنگاران از کشورهای ارمنستان، امریکا، کانادا، سوریه، چک و فرانسه دعوت شده‌اند و روز دوشنبه (27 شهریورماه) در هتل انقلاب با علی جنتی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار خواهند داشت.

وی افزود: همچنین تور فرهنگی برای خبرنگاران در نظر گرفته شده است و از قره کلیسا در استان آذربایجان غربی و کلیسای جلفا در اصفهان (از بناهای مذهبی متعلق به ارامنه) بازدید خواهند کرد.

روزنامه «آلیک» دومین روزنامه قدیمی ایران پس از روزنامه اطلاعات و تنها روزنامه ارمنی زبان ایران است که از سال 1310 در تهران منتشر می‌شود. این روزنامه در ابتدای تأسیس به صورت هفته نامه و ماهنامه انتشار می‌یافت و از سال 1341 به طور منظم به صورت روزنامه منتشر می‌شود.

کد N1437422

وبگردی