آفتاب

اتحادیه میهنی و جنبش تغییر:مشکلات اربیل- بغداد را براساس قانون اساسی عراق حل می کنیم

اتحادیه میهنی و جنبش تغییر:مشکلات اربیل- بغداد را براساس قانون اساسی عراق حل می کنیم

اربیل - ایرنا- بدنبال اعلام ائتلاف جدید متشکل از فراکسیون های اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر در پارلمان عراق در روز یکشنبه یک عضو کرد پارلمان عراق گفت: اولویت ما در پارلمان عراق تلاش برای حل مشکلات اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی است.

بختیار شاه ویس عضو پارلمان عراق از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق به آژانس های خبری اقلیم کردستان عراق گفت: می خواهیم مشکلات موجود در روابط اقلیم و دولت مرکزی در زمینه های سیاسی، مالی و قانونی را حل کنیم .
این عضو کرد پارلمان عراق افزود: برای تحقق این امر، بخش روابط ائتلاف ، دیدارهای خوبی با گروه های عراقی انجام داده و با ادامه این روند می خواهیم براساس قانون اساسی عراق مشکلات موجود بین اقلیم و بغداد را حل و فصل کنیم ، چون ما هنوز بخشی از عراق هستیم .
براساس ماده 15 توافقنامه اخیر دو حزب کردی اتحادیه میهنی کردستان عراق به رهبری جلال طالبانی و جنبش تغییر به رهبری نوشیروان مصطفی امین، دو طرف خود را متعهد به یافتن راهکارهای قانونی در راستای حل مشکلات اربیل و بغداد دانستند.
روز یکشنبه در منزل شخصی جلال طالبانی، ائتلاف جدیدی متشکل از فراکسیون های اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش تغییر تشکیل شد و آلا طالبانی از فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان عراق به عنوان رئیس این ائتلاف معرفی شد.
خاورم*4*351*1770*1566
کد N1437120

وبگردی