آفتاب

اندونزی خواستار استفاده از سهمیه مازاد حج فیلیپین، سنگاپور و ژاپن شد

اندونزی خواستار استفاده از سهمیه مازاد حج فیلیپین، سنگاپور و ژاپن شد

کوالالامپور – ایرنا – 'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی خواستار استفاده شهروندان این کشور از سهمیه استفاده نشده حج فیلیپین، سنگاپور و ژاپن شد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اندونزی در بیانیه ای که تارنمای روزنامه 'کمپاس' روز سه شنبه منتشر کرد، اعلام کرد این درخواست را در دیدار با 'رودریگو دوترته' همتای فیلیپینی خود در آخرین روز هفته گذشته مطرح کرده است.
صدها اندونزیایی امسال به صورت غیرقانونی با استفاده از گذرنامه های جعلی فیلیپین و استفاده از سهمیه این کشور به حج رفته اند و 177 نفر نیز پیش ا ز پرواز در مانیل بازداشت شدند.
جوکو ویدودو اضافه کرد که درخواست های مشابهی نیز تا به حال به ژاپن و سنگاپور ارائه کرده است.
وی اعلام کرد این تقاضا را برای جلوگیری از برخی مشکلات مانند دستگیری 177 زائر اندونزیایی توسط مقامات فیلیپین به اتهام تقلب گذرنامه مطرح کرده است.
پیش بینی شده است حدود 500 تا 700 اندونزیایی امسال با گذرنامه جعلی فیلیپین به حج اعزام شده اند و انتظار می رود اواخر ماه جاری میلادی از عربستان پس از انجام مناسک حج به کشور خود باز گردند.
'لقمان حکیم سیف الدین' وزیر امور مذهبی اندونزی نیز که در شهر جده در عربستان سعودی به سر می برد، با مقام های سعودی برای استفاده از سهمیه کشورهایی است که از سهمیه خود در حج استفاده نکرده اند، مذاکره کرده است.
سهمیه سالانه حج اندونزی در حال حاضر 168 هزار و 800 نفر است.
مدت زمان انتظار مسلمانان اندونزیایی برای رسیدن نوبت انجام مناسک حج بیش از 20 سال است.
آساق**1611
کد N1437042

وبگردی