آفتاب
پارالمپیک 2016

تیم بسکتبال با ویلچر ایران الجزایر را شکست داد

تیم بسکتبال با ویلچر ایران الجزایر را شکست داد

ریو - ایرنا - تیم بسکتبال با ویلچر ایران در مرحله گروهی بسکتبال با ویلچر بازی های پارالمپیک 2016 ریو مقابل الجزایر پیروز شد.

بسکتبالیست های با ویلچر ایران در پنجمین دیدار خود در بازی های پارالمپیک ریو 2016، روز دوشنبه به مصاف تیم الجزایر رفتند و در پایان با نتیجه 7 4بر 49 این تیم را شکست دادند.
بسکتبالیست های ایران که برای صعود به مرحله حذفی نیاز مبرم به برد مقابل الجزایر داشتند، در این دیدار بسیار با انگیزه ظاهر شدند.
اکنون تیم بسکتبال با ویلچر ایران باید به انتظار نتیجه دیدار امشب برزیل و آلمان باشد تا در صورت شکست آلمان در این دیدار به عنوان تیم چهارم به مرحله حذفی صعود کند.
بسکتبالیست های با ویلچر ایران در این دیدار در کوارتر نخست 24 بر 14، در کوارتر دوم با نتیجه 19 بر 13 و در کوارتر سوم با نتیجه 13 بر 12 و در کوارتر چهارم با نتیجه 16 بر 9 الجزایری ها را شکست دادند.
ملی پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در چهار دیدار قبلی خود آلمان را با نتیجه 69 بر 63 شکست دادند و از تیم های انگلیس، آمریکا و برزیل با نتایج 60 بر 84 و 44 بر 93 و 50 بر 73 شکست خوردند.
در رقابت های بسکتبال با ویلچر از هر گروه چهار تیم به مرحله بعدی صعود می کنند.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو با حضور چهار هزار و 335 ورزشکار از بیش از 160 کشور جهان از صبح پنجشنبه در شهر ریودوژانیرو آغاز شد. این بازی ها در 23 رشته ورزشی برگزار می شود.
ورزش هایی که اکنون در برنامه مسابقات پارالمپیک قرار دارند شامل بسکتبال با ویلچر، پاروزنی، وزنه برداری، تنیس روی میز، تنیس با ویلچر، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو نابینایان و کم بینایان، دو و میدانی، دوچرخه سواری، راگبی با ویلچر، شنا، شمشیربازی با ویلچر، قایقرانی بادبانی، گلبال، فوتبال پنج نفره، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته و بوچیا است.
کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از 111 ورزشکار در 13 رشته ورزشی دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته بانوان و آقایان، تیراندازی با کمان، تیراندازی، جودو، فوتبال پنج نفره، بسکتبال با ویلچر، شنا، قایقرانی، دوچرخه سواری و فوتبال هفت نفره در این دوره از بازی ها حضور دارد.
ورزشی**1545/1647
کد N1436764

وبگردی