آفتاب

بازیکن تیم فوتبال هفت نفره: هدف بازی در فینال است

بازیکن تیم فوتبال هفت نفره: هدف بازی در فینال است

ریو- ایرنا- بازیکن تیم فوتبال هفت نفره ایران روز دوشنبه گفت: از زمانی که مشخص شد پارالمپیکی شدیم، هدفی جز رسیدن به فینال برای خودمان ترسیم نکردیم.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا «هاشم رستگاری» پس از پیروزی دو بر صفر مقابل هلند گفت: این بازی سوم ما بود و صعودمان پیش از مصاف با هلند قطعی بود. با این حال تلاش کردیم که ببریم و مقتدرانه از گروه صعود کنیم.
وی افزود: از طرفی اگر ما می باختیم یا مساوی می کردیم دو تیم برزیل و اوکراین نیز برای برد به زمین نمی رفتند. هدف ما این بود شرایطی به وجود بیاوریم که این دو تیم نهایت انرژی شان را بگذارند و هرکدام حریف ما شد انرژی اش تحلیل رفته باشد.
رستگاری که گل اول ایران را در این بازی به ثمر رساند، اظهارداشت: من دفاع آخر بودم برای همین خودم را به دروازه هلند رساندم و موفق شدم با ضربه سر گل بزنم. هدف ما فقط فینال مسابقات است.
ایران در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده فوتبال هفت نفره آرژانتین رفت و این تیم را با نتیجه سه بر صفر از پیش روی بردارد.
دومین دیدار ایران مقابل تیم آمریکا انجام شد و فوتبالیست های ایرانی توانستند با نتیجه دو بر صفر این حریف قدرتمند را نیز از پیش روی بردارند.
در پنجمین روز بازی های پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل ورزشکاران بیش از 160کشور جهان در 15رشته ورزشی تیراندازی باکمان، دوومیدانی، بوچیا (ورزش کم توانان ذهنی)،سوارکاری،فوتبال هفت نفره، گلبال، وزنه برداری، بادبانی، تیراندازی، والیبال نشسته، شنا، تنیس روی میز، شمشیربازی با ویلچر و تنیس روی صندلی چرخ دار به مصاف می روند.
نمایندگان ورزشی ایران هم در این روز در یک رشته انفرادی دوومیدانی و چهاررشته تیمی والیبال نشسته زنان و مردان،بسکتبال با ویلچر ،تیروکمان و فوتبال هفت نفره به میدان بازیها می روند.
کاروان پارالمپیک ایران با نام 'منا' تاکنون یک مدال طلا و چهارنقره کسب کرده است.
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو به طور رسمی از 18شهریورماه برابر با هشتم سپتامبر به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد.
ایران نیز با 111ورزشکار (88ورزشکار مرد و 23ورزشکار زن ) در 12رشته ورزشی با شعار «توکل، اراده و افتخار» برای هشتمین بار در این رقابت ها حضور دارد.
این بازی ها 28شهریور ماه به کار خود پایان می دهد.
ورزشی**9250**1545**1601**
کد N1436670

وبگردی