آفتاب

وزیر خارجه امارات خواستار بازنگری کنگره آمریکا در قانون 'عدالت علیه حامیان تروریسم' شد

وزیر خارجه امارات خواستار بازنگری کنگره آمریکا در قانون 'عدالت علیه حامیان تروریسم' شد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه و همکاری های بین المللی امارات از نگرانی کشورش از قانون مصوب کنگره آمریکا موسوم به 'عدالت علیه حامیان تروریسم' مبنی بر امکان شکایت قربانیان حادثه 11 سپتامبر از عربستان خبر داد و مدعی شد این قانون با اصل حاکمیت کشورها در تضاد است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی امارات(وام)، عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری های بین المللی امارات با بیان این مطلب افزود : این قانون با اصول روابط بین الملل در تضاد است و عواقب منفی و خطرناکی در پی دارد '.
وی افزود ' دولت امارات امیدوار است نهادهای قانون گذاری در آمریکا در این مساله تجدید نظر کرده و با توجه به عواقب خطرناک آن بر قوانین بین الملل مرتبط با حاکمیت کشورها٬ آن را اجرایی نکنند '.
از سوی دیگر، احمد الرمیحی، مدیرکل رسانه ای وزارت خارجه قطر نیز در این خصوص گفت: قطر در خصوص عواقب این قانون و انعکاس منفی آن در مناسبات میان کشورها هشدار می دهد '.
وی افزود : قطر امیدوار است دولت آمریکا تصمیم های لازم را برای جلوگیری از اجرای این قانون کنگره اتخاذ کند و برای حفظ روابط و منافع مشترک از اجرایی کردن آن اجتناب نماید.
این اقدام امارات و قطر در چارچوب حمایت از عربستان صورت می گیرد.
در 11 سپتامبر سال 2001، 19 عضو گره تروریستی القاعده که 15 تن از آنان تبعه سعودی بودند، با استفاده از هواپیماهای مسافربری ربوده شده به مراکز حساسی در شهر نیویورک آمریکا از جمله برج های مرکز تجارت جهانی حمله ور شدند، که این حمله تروریستی هزاران کشته و زخمی در پی داشت.
تاکنون اسناد متعددی مبنی بر نقش عربستان در این حمله تروریستی منتشر شده است، که دولت آمریکا به دلیل حفظ منافع خود از اعلام آن خودداری می کند.
خاورم*320**2041**

خاورم*320
کد N1436553

وبگردی