آفتاب

تظاهرات مردم بحرین در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم

تظاهرات مردم بحرین در نزدیکی منزل شیخ عیسی قاسم

تهران- ایرنا-صدها بحرینی پس از اقامه نماز عید قربان، در میدان الفداء نزدیک منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور در منطقه الدراز بحرین تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری اللؤلؤه رژیم آل خلیفه از 66 روز قبل تاکنون با محاصره منطقه الدراز محل سکونت آیت الله عیسی قاسم مانع رفت وآمد مردم بحرین به این منطقه می شود.
اهالی منطقه الدراز از کمترین حقوق خود بر اساس قوانین بین المللی که در قانون اساسی بحرین آمده ٬محروم شده اند وحق تجمع در برابر منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم را ندارند.
رژیم آل خلیفه اهالی با تداوم محاصره غیر قانونی منطقه الدراز از برگزاری نماز جمعه ،تجمعات مسالمت آمیز ونقل وانتقال ،دسترسی به اینترنت ،ارتباط با مراجع شیعه وحتی ارتباط با یکدیگر محروم کرده است.
سازمان بحرینی- آلمانی حقوق بشر ودمکراسی با انتشار گزارشی از احضار 70 عالم شیعی وبازداشت 20 تن از آنها علاوه بر شماری از شهروندان شیعی توسط عناصر رژیم آل خلیفه خبر داد.
این سازمان نقض حقوق بشر شیعیان در بحرین را شامل سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان، انحلال جمعیت الوفاق بزرگترین حزب سیاسی بحرین، ممانعت از برگزاری نماز جمعه شیعیان توسط شیخ محمد صنقور وتعطیل کردن مراسم اسلامی در منطقه الدراز وممنوع السفر کردن شیخ میثم سلمان دانست.
بحرین از سال 2011 صحنه اعتراض های مسالمت آمیز مردمی است. اکثریت مردم این کشور در آن سال خواستار اصلاحات سیاسی بودند اما تظاهراتشان با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.
از آن زمان به بعد، تجمعات اعتراض آمیز در اطراف منامه پایتخت بحرین برگزار می شود که اغلب با برخورد نیروهای امنیتی همراه است.
مقام های رژیم آل خلیفه در پی اعتراضات مردمی دو سال گذشته در بحرین٬ با تروریست خواندن ده ها تن از شهروندان و فعالان سیاسی و مدنی این کشور و نسبت دادن اتهام ترویج خشونت و وابستگی به خارج و فرقه گرایی، اقدام به سلب تابعیت آنها کرده اند.
خاورم**1453**2041**
کد N1436440

وبگردی