آفتاب

پروژه‌های نیمه تمام منطقه عملیاتی چشمه خوش شتاب می‌گیرد / واگذاری ان.جی.ال 3100 به بخش خصوصی

پروژه‌های نیمه تمام منطقه عملیاتی چشمه خوش شتاب می‌گیرد / واگذاری ان.جی.ال 3100 به بخش خصوصی

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از منطقه عملیاتی چشمه خوش بر شتاب بیشتر روند اجرایی پروژه های نیمه تمام این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ،شهریار آقایی نسب مدیر مهندسی و  ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در جریان بازدید از منطقه عملیاتی چشمه خوش ، مهمترین هدف خود  را بررسی روند پیشرفت پروژ های در حال انجام مناطق عملیاتی و شناخت جامع از مسائل و مشکلات پیش روی طرحها و پروژه ها ذکر کرد و افزود : با شناخت کامل نسبت به موانع پیشرفت پروژه ها ، فرصت واکاوی و تحلیل آنها فراهم می شود و می توانیم به راه حلهای مطلوب دست یابیم و در این مسیر از نظرات کارشناسان و متخصصان ستادی و مناطق عملیاتی استفاده خواهیم کرد.

آقایی نسب در بازدید از پروژه های تزریق گاز و تقویت فشار و نقشی که  این پروژه ها در کنترل هدررفت گازها و صیانت از محیط زیست به همراه دارد ، اظهار داشت : در فرایند تولید ، مهمترین رویکرد و برنامه کاری شرکت ، صیانت از محیط زیست به عنوان مهمترین موهبت الهی است . احداث پروژه های تزریق گاز و تقویت فشار نیز در این راستا تعریف شده است.

وی با اشاره  به واگذاری احداث کارخانه ان جی ال 3100  به بخش خصوصی تصریح کرد : این پروژه به بخش خصوصی واگذار شده و با راه اندازی آن تحول بزرگی برای منطقه به ارمغان می آورد.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در بازدید از چاههای نفت شماره 13 ، 18 ، و 19 چشمه خوش نیز استفاده از فن آوری های نوین در توسعه میادین نفت و گاز را از دیگر برنامه های مصرح در این شرکت دانست و اظهار داشت : امروز استفاده از تکنولوژی و دانش نوین برای پیشبرد اهداف صنعتی پیش شرط توسعه است  . در این رابطه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز برنامه های مدونی برای اجرایی شدن آن در دستور کار قرار دارد.

براساس این گزارش : منطقه عملیاتی چشمه خوش واقع در 52 کیلومتری شهرستان دهلران از توابع استان ایلام است که با ظرفیت اسمی 181 هزار بشکه در روز نفت تولیدی میدانهای آبان ، چشمه خوش ، پایدار ،   پایدار غرب و دالپری را فرآورش و به وسیله دو خط لوله 18 و 20 اینچ بطول 153 کیلومتر به واحد بهره برداری شماره سه اهواز و تلمبه خانه شهید چمران ارسال می نماید .نفت ارسالی واحد چشمه خوش در نهایت به منظور صادرات از طریق پایانه نفتی به جزیره خارک و تامین خوراک پالایشگاه ها ارسال میشود.همچنین واحد نمک زدایی چشمه خوش در سال 1385 با ظرفیت اسمی 75 هزار بشکه راه اندازی شد.خوراک واحد نمک زدایی چشمه خشک از نفت نمکی میادین دهلران و دانان و آبان ، پایدار غرب و چاههای نمکی میدان چشمه خوش تامین میشود.

 

کد N1436213

وبگردی