آفتاب
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار:

مردم برای خرید لوازم التحریر با کیفیت پول ندارند/ در نمایشگاه ها کالای قاچاق عرضه می شود

مردم برای خرید لوازم التحریر با کیفیت پول ندارند/ در نمایشگاه ها کالای قاچاق عرضه می شود

ایلنا: رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار گفت: با توجه به این وضعیت فروش محدودی که اعضای صنف ما دارند در ماه شهریور نیز مانند گذشته نمایشگاه های ویژه بازگشایی مدارس برپا شده است و افرادی که هیچگونه سابقه فعالیتی در این صنف ندارند برای چند روز غرفه اجاره می کنند و کالاهای قاچاق و بی کیفیت به مردم می فروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد آخرین وضعیت بازار لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس گفت: بازار از جنس اشباع است و در هیچ موردی، کمبود نداریم.

موسی فرزانیان اظهار داشت: با وجود اینکه 70 درصد لوازم التحریر وارداتی است اما قیمت نوشت افزار از قبیل دفتر و مداد نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده و مردم می توانند این وسایل را با قیمت مصوب سال گذشته خریداری کنند.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی اعضای این اتحادیه گفت: با توجه به رکود اقتصادی جاری در کشور ما تقریبا در تمام مدت سال از شرایط خوبی برخوردار نیستیم و به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم دیگر مانند قبل فروش نداریم. مشتریان سعی می کنند فقط لوازم ضروری را تهیه کنند.

فرزانیان تصریح کرد: با توجه به این وضعیت فروش محدودی که اعضای صنف ما دارند در ماه شهریور نیز مانند گذشته نمایشگاه های ویژه بازگشایی مدارس برپا شده است و افرادی که هیچگونه سابقه فعالیتی در این صنف ندارند برای چند روز غرفه اجاره می کنند و کالاهای قاچاق و بی کیفیت به مردم می فروشند.

وی با اشاره به قانون برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا اظهار داشت: مطابق قانون اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها متولیان برگزاری چنین نمایشگاه هایی هستند اما امسال هیچ کدام از این دو نهاد مجوز برپایی چنین نمایشگاهی را در تهران صادر نکردند و معلوم نیست این نمایشگاه ها با اجازه کدام مرجع به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: رکود در این صنف به حدی شدت پیدا کرده که کالای نقدی و یک ماهه الان در مدت زمان 6 ماه به فروش می رسد این مشکلات جدا از مالیات و بیمه و سایر هزینه ها است. در این شرایط اینگونه نمایشگاه ها در مدت یک ماه که فصل کار ما است بازار را خراب می کنند و به سبب اینکه هیچگونه نظارتی بر روی آنها وجود ندارد کالای بی کیفیت و قاچاق را به مردم عرضه می کنند. همین امر سبب شده که بسیاری از اعضای این صنف در سال گذشته مجبور شدند کسب و کار خود را تعطیل کنند.

فرزانیان ادامه داد:به دلیل تعرفه مناسبی که برای لوازم التحریر وضع شده کمتر تاجری به سمت واردات قاچاق می رود اما متاسفانه به دلیل عدم نظارت وارد کنندگان از چین، کره، مالزی و هند جنس وارد می کنند و سعی می کنند ارزان ترین کالا و بی کیفیت ترین آنرا را به بازار عرضه کنند که البته پایین آمدن قدرت خرید مردم نیز یکی از علل وارد شدن کالاهای بی کیفیت است زیرا بیشنر مردم قدرت خرید جنس با کیفیت را ندارند.

وی در پایان اظهار داشت: مردم اگر در واحد هایی که عضو این اتحادیه تخلفی مشاهده کردند می توانند با مراجعه به دفتر اتحادیه و یا از طریق تلفن، شکایات خود را مطرح کنند و کارشناسان این مجموعه در اسرع وقت با تشکیل کمیسیون حل اختلاف به این شکایات رسیدگی می کنند.

کد N1436212

وبگردی