آفتاب
باتعیین قیمت تمام شده فعالیت‌ پژوهشی؛

مدل بودجه ۹۶ موسسات پژوهشی وزارت علوم تعیین می شود

مدل بودجه ۹۶ موسسات پژوهشی وزارت علوم تعیین می شود

نشست معاونان و مدیران اداری و مالی موسسات پژوهشی برای تعیین مدل بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، این نشست با حضور حسن میرزابزرگ مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور تعیین مدل بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ موسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم، برگزار شد.

میرزابزرگ در این نشست با تاکید بر ضرورت حرکت به سوی نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد با توجه به الزامات قانونی موجود اظهار داشت: موسسات پژوهشی باید براساس ماموریت‌های محوله در اساسنامه‌های مصوب، ضمن ارائه برنامه‌های راهبردی خویش، به عنوان پیش زمینه اجرای موفق بودجه‌ریزی مبتنی برعملکرد، گام بردارند.

وی با اشاره به گستردگی وظایف و ماموریت های موسسات پژوهشی گفت: به منظور تعیین قیمت تمام شده فعالیت‌های مراکز پژوهشی، حرکت به سوی مدلی از بودجه بندی که از جامعیت لازم برخوردار باشد ضروری است.

مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و تشکیلات وزارت علوم افزود: با ایجاد شفافیت در هزینه های مراکز و موسسات پژوهشی و همچنین با ارائه دلایل و مستندات قابل دفاع می توان نسبت به رشد مناسب و در خور توجه بودجه این موسسات در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۶ اقدام کرد.

وی با تشریح مدل تعیین قیمت تمام شده فعالیت موسسات پژوهشی به عنوان مدل مورد استناد سال گذشته ابراز امیدواری کرد: از طریق تشریک مساعی و تعامل مستمر  موسسات پژوهشی با مدیران و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه می توان به تحقق کامل اعتبارات پیشنهادی موسسات پژوهشی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۶ براساس قیمت تمام شده دست یافت.

کد N1436211

وبگردی