آفتاب

امام جمعه زنجان: حادثه جانسوز منا در حافظه تاریخ ماندگار است

امام جمعه زنجان: حادثه جانسوز منا در حافظه تاریخ ماندگار است

زنجان – ایرنا – نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: حادثه جانسوز و جانگداز منا که نشات گرفته از بی عرضگی و بی لیاقتی آل سعود بود، هرگز از حافظه تاریخ پاک نخواهد شد.

حجت الاسلام علی خاتمی روز دوشنبه در خطبه های بعد از نماز عید قربان به جنایت های آل سعود اشاره کرد و افزود: بی کفایتی این رژیم مسلمان کش و کودک کش موجب شد تا هفت هزار مسلمان بی گناه به خون خود غلطان شده و به شهادت برسند.
وی با بیان اینکه البته این حجاج بی گناه و مظلوم خوشبخت شدند، یادآورشد: کسی که با لباس احرام وارد مکه شود و با این لباس از دنیا برود حج وی مقبول و به روایتی در قیامت با همین لباس در محشر حاضر خواهد شد و برای او سوال و جوابی وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسلمانان باید یقیه آل سعود بی کفایت و بی لیاقت را گرفته و از آنان توضیح بخواهند.
حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه حج مساله ای عبادی سیاسی است، اظهارکرد: آل سعود بی لیاقت شیطان های خرد و حقیری هستند که از به خطر افتادن منافع و مطامع شیطان بزرگ آمریکا به خود می لرزند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: آنها ننگ جهان اسلام هستند که در طول سال جنایات و ظلم و ستم هایی که برای مردم مسلمان و کودکان یمن دارند روز به روز آشکارتر می شود.
حجت الاسلام خاتمی ادامه داد: مال، اولاد و جان سه مقوله ای است که انسان را به خود مشغول می کند و انسان از طریق این سه مقوله مورد آزمایش و امتحان الهی قرار می گیرد.
وی تاکید کرد: ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) از این سه مقوله سربلند بیرون آمدند و ابراهیم (ع) جان خود را تسلیم آتش کرد و گلستان شد و فرزند خود را قربانی می کرد که از این آزمون سربلند بیرون آمد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هشت سال دوران دفاع مقدس نیز خانواده ها فرزندان خود را ابراهیم وار روانه جبهه های حق علیه باطل کردند تا پرچم سیدالشهدا را برافراشته نگهدارند و در این راه جان و مال خود را نثار کردند.
حجت الاسلام خاتمی یادآورشد: در دوران انقلاب نیز عده زیادی از مردم مسلمان ایران در خط مقدم ولایت و امامت فداکاری و جانبازی و از اسلام و ارزش های آن دفاع و در برابر توطئه های دشمنان داخلی و خارجی و قسم خودره سینه سپر کردند تا انقلاب و اسلام پایدار بماند.
7325/6085
کد N1436133

وبگردی