آفتاب

حمله نخست وزیر مجارستان به مقامات اتحادیه اورپا /دوم اکتبر رفراندوم پذیرش پناهجویان

حمله نخست وزیر مجارستان به مقامات اتحادیه اورپا /دوم اکتبر رفراندوم پذیرش پناهجویان

وین - ایرنا - ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان ضمن حمله لفظی به مقامات اتحادیه اروپا اعلام کرد که قرار است دوم اکتبر رفراندوم پذیرش پناهجویان در مجارستان برگزار شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه سوئیسی نوی زورشر زایتونگ, اوربان, رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا ژان کلود یانکر و مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا را به پوچگرایی متهم کرد. به گفته وی این دو نفر چشم های خود را بر روی واقیعت بسته اند. سیاست های پناهجویانه یانکر و شولتز مانند یک بزرگراهی است که منجر به از بین رفتن مسیحیان و ملیت ها شده است.
به گفته وی قرار است مردم ما در رفراندومی که دوم اکتبر برگزار می شود به رد یا پذیرش پناهجویان از سوی ما رای دهند. وی با ابراز امیدواری از رای مردم کشورش به رد سیاست پذیرش پناهجویان از سوی اتحادیه اروپا گفت: مردم ما نشان خواهند داد که چگونه ترمز اضطراری را برای جلوگیری از پذیرش اجباری پناهجویان می کشند.
وی این اظهارات را شب گذشته (یکشنبه) زمانی که در حال گذراندن تعطیلات خود در روستایی به نام گتچ در شهرستان سوموگی مجارستان بود در جمع خبرنگاران اعلام کرد.
پیشتر نیز ولفگانگ سبوتکا وزیر کشور اتریش مجارستان را تهدید کرد، اگر پناهجویانی را که از مرز آن کشور وارد اتریش شده اند، بازپس نگیرد، کشورش از بوداپست شکایت خواهد کرد. وی با لحنی تهدیدآمیز گفت: 'کشور یا کشورهایی که همیشه قانون شکنی می کنند، باید منتظر پیامدهای قضایی باشند.'
طبق قوانین اتحادیه اروپا (دوبلین)، پناهجویانی که به کشورهای گوناگون اروپا می روند، باید به نخستین کشور اتحادیه که پا گذاشته بودند، بازگردند.
اروپام**441 *شبس*1488 ** 1574
کد N1435909

وبگردی