آفتاب

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ یکشنبه 21شهریور

رویدادها و تحولات عراق در یک نگاه/ یکشنبه 21شهریور

تهران – ایرنا – تاکید نخست وزیر عراق بر پیروزی حتمی بر داعش، کشته شدن ده ها تروریست در سنجار، اظهارات یک شخصیت عراقی درخصوص فروپاشی عربستان، انفجار بمب در بغداد، اظهارات نوری المالکی در خصوص عربستان، تاکید الحشد الشعبی بر آزادسازی موصل، ابراز خرسندی وزارت امور خارجه عراق از اخراج منافقین از این کشور و هلاکت 18 تروریست در حمله جنگنده های عراقی در موصل از خبرهای امروز (یکشنبه) عراق است.

- نخست وزیر عراق امروز (یکشنبه) در پیام تبریک خود به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان در خصوص پیرزوی قطعی بر گروه داعش در عراق ابراز امیدواری کرد و افزود: پیروزی بر داعش در عراق حتمی است.
- ستاد اطلاع رسانی اخبار جنگ عراق امروز (یکشنبه)اعلام کرد که 47 تروریست داعش در حمله هوایی به سنجار و الشوره در استان نینوا کشته شدند.
- 'باقر جبر الزبیدی' عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق که در طول 13 سال گذشته سمت های وزارتی مختلفی از جمله کشور، دارایی، مسکن و عمران و حمل و نقل در کشورش داشته است، امروز (یکشنبه) با اشاره به وخامت حال پادشاه فعلی عربستان سعودی، پیش بینی کرد که کشور عربستان به زودی از هم می پاشد.
- منابع خبری امروز (یکشنبه) گزارش دادند، در پی وقوع دو انفجار در منطقه مدائن و شیخ حمد واقع در جنوب و شمال بغداد دست کم سه نفر کشته و 12 نفر زخمی شدند.
- نوری المالکی نخست وزیر سابق عراق و رئیس فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان این کشور امروز (یکشنبه) در واکنش به اتهامات اخیر وزیر امورخارجه عربستان سعودی، مهار رژیم آل سعود را در گرو قیمومت بین المللی بر ریاض دانست.
- نیروهای مقاومت مردمی عراق (الحشد الشعبی) خطاب به حجاج بیت الله الحرام وعده دادند که به زودی عراق را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد و خاک این کشور را گورستان تروریست ها خواهند کرد.
- وزارت امور خارجه عراق رضایت عمیق خود را از پایان عملیات اخراج منافقین از کمپ لیبرتی و انتقال آنان به خارج از این کشور ابراز کرد.
- منابع خبری امروز (یکشنبه) گزارش کردند که در حمله جنگنده های عراقی به مواضع داعش در شهر موصل دست کم 18 تروریست داعشی به هلاکت رسیدند.
خاورم**9365**شبس*1613
کد N1435703

وبگردی