آفتاب

تحولات و رویدادهای یمن در یک نگاه/ 21 شهریور ماه

تحولات و رویدادهای یمن در یک نگاه/ 21 شهریور ماه

تهران - ایرنا - تداوم حملات هوایی عربستان به یمن و کشته شدن 21 غیرنظامی، انهدام سه خودروی عربستان در جیزان به دست ارتش یمن، ناکامی نظامیان ائتلاف سعودی در پیشروی در استان شبوه، حمله تویخانه ای ارتش یمن به مواضع عربستان در جیزان و بررسی مساله معرفی نخست وزیر آینده از سوی شورای عالی سیاسی از جمله رویدادهای امروز 21 شهریور ماه در یمن به شمار می رود.

به گزارش ایرنا، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز یکشنبه در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن، سه خودروی نظامی سعودی ها را در منطقه الخوبه در استان جیزان واقع در جنوب عربستان به آتش کشیدند.

**حملات ائتلاف سعودی در یمن منجر به کشته شدن دست کم 21 غیرنظامی شد
ساکنان محلی یمن روز یکشنبه اعلام کردند که دست کم 21 غیرنظامی در جریان دو حمله هوایی ائتلاف سعودی در شمال یمن کشته شدند.

**ارتش یمن پیشروی نظامیان ائتلاف سعودی در استان شبوه را ناکام گذاشت
نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند جلوی پیشروی نظامیان ائتلاف سعودی در استان شبوه در شرق یمن را بگیرند و شماری از نظامیان این ائتلاف را به اسارت خود در آوردند.

**انفجار تروریستی در استان ابین یمن 6 کشته به جا گذاشت
انفجار صبح یکشنبه خودروی بمب گذاری شده در محل تجمع نیروهای امنیتی در منطقه الوضیع استان ابین یمن 6کشته و17 زخمی به جا گذاشت.

**حمله توپخانه ای ارتش وکمیته های مردمی یمن به مواضع نظامی عربستان در جیزان
ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تجاوزهای پیاپی سعودی ها به این کشور٬ منطقه نظامی الشبکه در شهر جیزان را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند که بر اثر آن استحکامات و شبکه مخابرات این منطقه به طور کلی منهدم شد.

**شورای عالی سیاسی یمن مساله معرفی نخست وزیر آینده را بررسی کرد
شورای عالی سیاسی یمن روز گذشته (شنبه) با تشکیل جلسه ای به ریاست علی صالح علی الصماد رئیس شورا و با حضور قاسم لبوزه معاون رئیس٬ مساله معرفی نخست وزیر آینده را بررسی کرد.

**ولد الشیخ: سازمان ملل از بازگشایی فرودگاه صنعا حمایت می کند
اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن در دیدار با هیات ملی یمن متشکل از انصارالله و حزب کنگره مردمی در سلطنت عمان گفت: سازمان ملل از هر پیشنهادی برای بازگشایی فرودگاه بین المللی صنعا حمایت می کند.
خاورم**9329**شبس*1613
کد N1435694

وبگردی