آفتاب

تهدید فرمالیته‌ طاهری‌ به‌ استعفا؛‌ فرار از جریمه؟

تهدید فرمالیته‌ طاهری‌ به‌ استعفا؛‌ فرار از جریمه؟

تابناک نوشت:طاهری معتقد است که سامانه هواداری لیگ برتر موازی با سامانه هواداری باشگاه کار می‌کند و این موضوع باعث شده تا ضررمالی متوجه پرسپولیسی‌ها شود.

مشکلاتی که سرپرست باشگاه پرسپولیس با تصمیم عجیب دوهفته گذشته اش برای سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ایجاد کرده، باعث شده تا علی اکبرطاهری درآستانه دربی با فرار رو به جلو، تهدید به کناره گیری از سمتش کند، سمتی که 10 ماه بیش از مهلت قانونی و با یک حکم موقت همچنان دراختیار دارد.

طاهری که پیش از تعطیلی 20 روزه لیگ مقابل حرکت خلاف قرارداد اسپانسر باشگاه تحت مدیریتش سکوت کرد و موجب شد خسارت چندصدمیلیونی به درآمد پرسپولیس از محل تبلیغات محیطی وارد شود، حالا برای برای اینکه از زیر بار مسوولیت این زیان هنگفت که با اطلاع او وارد شده، شانه خالی کند در یک اقدام نمایشی و تکراری در ورزش ایران ، تهدید به استعفا کرده است.

اینکه دو باشگاه پرهوادار فوتبال ایران خواهان جدایی اقتصادی از بدنه سازمان لیگ هستند و می خواهند به صورت مجزا از هوادارانی که دارند سود ببرند، چیز جدیدی نیست اما نکته عجیب این است که همین علی اکبر طاهری پیش از آغاز فصل جدید فوتبال ایران، شرایط و ضوابط لیگ شانزدهم حرفه ای را خوانده و زیرش را امضا کرده است! شروطی که درآن قید شده براساس تصویب مجمع عمومی فوتبال ایران(بالاترین مرجع تصمیم گیری در فوتبال ملی هر کشور) واگذاری امتیاز بهره برداری از فضای دورزمین های فوتبال ایران در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی در اختیار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است و درآمد حاصله طی یک فرآیند مشخص و تدوین شده، بین همه تیم های حاضر تقسیم می شود.

ساز مخالفی که طاهری کوک کرده است، می تواند منجر به وقوع یک جنگ علنی بین سرخابی ها و تراکتورسازی در یک طرف و 13 باشگاه دیگر شود.هرچند باشگاه تراکتورسازی دیروز نشان داد که در این دام نیفتاده و حاضر نیست غرامت سنگین جلوگیری از نصب تبلیغات حامی طرف قرارداد سازمان لیگ را برعهده بگیرد.

نکته دیگر که بی اطلاعی طاهری و همکاران تازه واردش ازسابقه تیره فردی است که این روزها به وسیله او و نام پرسپولیس، سلامت فضای فوتبال ایران را نشانه گرفته است. اسپانسری که این روزها با تحریک طاهری و عدم پرداخت مطالبات این تیم، اهرمی ساخته تا تبلیغات محیطی مسابقات دو تیم بزرگ پایتخت و از جمله دربی تهران را بدون پرداخت پولی تصاحب کند، همان کسی است که بعد ازچند فصل قرارداد با فدراسیون فوتبال، در مزایده دو سال گذشته شکست خورد و البته صلاحیتش برای ادامه فعالیت در فوتبال ایران تایید نشد. فردی که چندین هفته را به اتهام فساد دربازداشت نهادهای امنیتی و قضایی به سر برد ودر حراست وزارت ورزش هم پرونده های متعددی دارد و چندین نامه از سوی این اداره کل جهت هشدار برای کارنکردن با این فرد به فدراسیون و سازمان لیگ ارسال شده است.

این فرد که از اوایل دهه 80 حداقل شش فصل امتیاز بهره برداری از تبلیغات محیطی فوتبال ایران را در اختیار داشته و پرچمدار مقابله با استقلال باشگاه های پرهوادار در حقوق ناشی از تبلیغات محیطی بوده است، امروز بخاطر منافع فردی و نه سود باشگاه دولتی پرسپولیس، با چرخشی 180 درجه ای به طرفدار سینه چاک جدایی این دو تیم از بدنه فوتبال ایران تبدیل شده تا به این ترتیب ضربه مهلک جدیدی به مجموعه فوتبال ایران وارد کند.

طاهری معتقد است که سامانه هواداری لیگ برتر موازی با سامانه هواداری باشگاه کار می‌کند و این موضوع باعث شده تا ضررمالی متوجه پرسپولیسی‌ها شود اما هیچ اشاره ای نکرده که ارقام دقیق و تراز مالی این سود درفصل گذشته ، چه زمان واز چه طریقی در اختیار مردم و رسانه ها قرار گرفته است؟! با اعلام این مبالغ شاید می شد بهتر به میزان ضرر ادعاشده پرسپولیس پی برد اما اخراج سامانه هواداری قرمزها از صداوسیما و ممانعت از تبلیغات تلویزیونی این شماره پیامکی باعث شده تا جیب یک شخص از سودهای هنگفت و چند ده میلیاردی بی نصیب بماند.

 

251 251

کد N1435510

وبگردی