آفتاب

آتش سوزی در یکی از جزایر یونان خساراتی به بار آورد

آتش سوزی در یکی از جزایر یونان خساراتی به بار آورد

آتن- ایرنا - رسانه های خبری یونان روز یکشنبه به نقل از اداره آتش نشانی این کشور گزارش دادند: آتش سوزی مهیبی در جزیره 'تاسوس' روی داده و خسارات فراوانی به این منطقه وارد کرده است.

بر اساس گزارش رسانه های خبری یونان از جزیره تاسوس واقع در جنوب غربی یونان، آتش سوزی گسترده در جنگل های این منطقه ادامه دارد و تا کنون چند روستا طمعه حریق شده اند.
خبرگزاری رسمی یونان (آنا) نیز از این جزیره گزارش داد: مناطق کشاورزی و جنگلی مهمی در این جزیره دچار حریق شده است و تا کنون به رغم تلاش های فراوان نیروهای آتش نشانی، این آتش سوزی همچنان ادامه دارد.
اداره آتش نشانی یونان اعلام کرد: در حال حاضر تعداد 9 فروند هواپیمای ویژه اطفای حریق، دو فروند بالگرد، 60 خودوری آتش نشانی و تعداد زیادی نیروی داوطلب برای مهار و خاموش کردن این حریق تلاش می کنند.
این اداره افزود: با اقدامات سریع، ساکنان روستاهای این جزیره که در محاصره آتش قرار گرفته بودند،به موقع به جای امنی منتقل شدند و یک معبد نیز در این منطقه به موقع تخلیه شد.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی یونان: وزیران کشاورزی و توسعه و قائم مقام وزیر حفاظت شهروندان با یک هواپیمای نیروی هوایی این کشور از بالا بر روند عملیات اطفای حریق و امداد و نجات نظارت دارند و قرار است امشب با حضور مقامات ملی و منطقه ای جلسه ای اضطراری تشکیل شود.
اروپام**462**1517
کد N1435367

وبگردی