آفتاب

کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره تولید شد

محققان کشور موفق به طراحی و ساخت کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره برای بانوان باردار شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  تولید کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره در میان کشورهای آسیایی تنها در ژاپن صورت می گیرد و کیتی که با خون افراد بومی منطقه ای تولید شده باشد و وارداتی نباشد تا کنون در هیچ یک از کشورهای منطقه ساخته نشده است.

از این رو محققان موفق به تولید کیت تشخیصی آنتی بادی های غیر منتظره شدند. این کیت قبلا به شکل غیر مستمر از آلمان و سوئیس وارد ایران می شد و پس از تحریم ورود آن قطع شد.

تولید این محصول در فازهای یک ساله و ۵ ساله قابل افزایش است و در حال حاضر قادر به تولید  ماهانه ۱۶۰ کیت و تا پایان سال بیش از ۱۰۰۰ است. از آنجایی که این کیت برای خانمهای باردار و نوزداشان بسیار حیاتی است و اولویت استفاده از این کیت تشخیصی در موارد بارداری است، برای کل جمعیت یادشده ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیت در ماه مورد نیاز است.

برای بانوان باردار باید در اولین ویزیت بین ۱۲ تا ۲۴ هفتگی چه برای گروه خونی مثبت چه منفی از این تست استفاده شود. اگر استفاده از این تست توسط معاونت بهداشت و خانواده وزارت بهداشت برای کلیه بارداری ها ضروری شود، ما آمادگی تولید کیت های مورد نیاز را داریم که از نمونه وارداتی بسیار به صرفه تر است.

عملکرد این تست ها به این صورت است که حساسیت سیستم ایمنی بیماران با سابقه تزریق خون و بارداری و یا بیماران سرطانی و سی کل را شناسایی می کند تا به موقع از درمان مورد نیاز خود بهره مند شوند.

در دسترس بودن محصول ایرانی در شرایطی که به دلیل تاریخ انقضای کوتاه این محصول که ظرف ۲۸ روز بدون استفاده می شود و شرایط حمل و نقل، نگهداری، ترخیص و طول کشیدن فرایند حمل و نقل تا ترخیص، بهره برداری از محصول خارجی را بسیار سخت می کند، مزیت دیگر استفاده از محصول تولید وطن است.

کد N1435346

وبگردی