آفتاب

تعمیرات اساسی پنج پالایشگاه پارس جنوبی پایان یافت

تعمیرات اساسی پنج پالایشگاه پارس جنوبی پایان یافت

بوشهر- ایرنا - رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت:با هدف فرآورش پایدار گاز در فصل زمستان و تامین گاز مصرفی مشترکین در خط سراسری تعمیرات اساسی پنج پالایشگاه این شرکت پایان یافته است.

علیرضا علیرضایی مقدم روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عملیات تعمیرات اساسی این مجتمع گازی با هدف آماده سازی پالایشگاه ها برای برداشت حداکثری از مخزن مشترک و تولید پایدار گاز در فصل زمستان از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شده است.
وی ادامه داد: تاکنون اجرای عملیات تعمیرات اساسی در سایه همدلی و اتحاد تمام واحدهای عملیاتی در پالایشگاه های اول، سوم، چهارم، پنجم و ششم با موفقیت به پایان رسیده است.
وی با اشاره به گستردگی و حجم بالای کار در تمام واحدهای پالایشگاهی در بازه زمانی تعمیرات اساسی تصریح کرد: استفاده از منابع داخلی یکی از شاخص های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.
رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: افزایش توان علمی و تجربی کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، امکان طراحی و ساخت قطعات مورد نیاز را فراهم کرده است.
وی افزود: با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی در مجتمع گاز پارس جنوبی، تاکنون ٩٢درصد از قطعات بخش مکانیک تجهیزات ثابت از سازندگان داخلی تامین شده است و توانسته ایم در این حوزه به خودکفایی دست یابیم.
علیرضایی مقدم تاکید کرد: با اقدام ها و برنامه ریزی های دقیق انجام شده، کاهش زمان تعمیرات اساسی در این پنج پالایشگاه که عملیات تعمیرات اساسی آن به پایان رسیده از ٧١ روز به ٦٨,٥ روز رسیده و این رویداد مهم سبب شده است صرفه های اقتصادی بالایی برای کشور بهمراه داشته باشد.
وی گفت:یکی از دستاوردهای مهم در بازه زمانی تعمیرات اساسی، نوآوری و خلاقیت در جهت مبدل های ١٠١E٢٠٤,٣٠٤ (ری بویلرهای آمین در دو پالایشگاه سوم و پنجم) درسال ٩٤ و ٩٥ درجهت کاهش هزینه جرثقیل ٣٦٠ تن بوده که این مهم سبب ایجاد صرفه جویی هفت میلیارد ریالی در مدت زمان یک سال شده است.
علیرضایی مقدم گفت:با برنامه ریزی و تشکیل جلسه های فنی و تخصصی، تیم اضطراری تعمیرات اساسی با همت و تلاش متخصصان در واحد تعمیرات اساسی مجتمع شکل گرفت تا در مواقع اضطراری و بروز حادثه برای برآورد هزینه و بازسازی اقدامات شایسته را انجام دهد.
این مقام مسئول اضافه کرد:یکی از نکات مهم در جهت سامان دهی تیم تخصصی تعمیرات اساسی، ایجاد کارگاه و محل استقرار بود که با پیش بینی های انجام شده، میان فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، این کارگاه با پیشرفت ٤٥ درصدی با شرایط بسیار مطلوب در حال ساخت است و در آینده نزدیک به عنوان پشتوانه عظیم این مجتمع در جهت مسیر تولید پایدار گاز نقش ایفا می کند.
رئیس تعمیرات اساسی و نوسازی مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که هم اکنون عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه نهم در حال اجراست، یادآور شد: تعمیرات پالایشگاه دوم نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد و زمان پایان تعمیرات اساسی سال ٩٥ در دیگر پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی، چهاردهم مهرماه امسال است.
7212/ 6045
کد N1435112

وبگردی