آفتاب

رونق بازار شهرستان های ترکمن نشین گلستان در آستانه عید قربان

رونق بازار شهرستان های ترکمن نشین گلستان در آستانه عید قربان

گرگان -ایرنا- بانزدیک شدن به روزعید قربان، رونق بازارشهرهای ترکمن نشین گنبدکاووس، آق قلا، گمیشان، بندرترکمن و مراوه تپه در گلستان امروز به اوج رسیده و حضور گسترده خریداران را می توان در بازار هفتگی یکشنبه بازار که امروز در همه شهرهای غرب استان برپا شده است، مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در جای جای استان گلستان مردم شیعه و سنی عید سعید قربان را با آیین حسنه قربانی کردن جشن می‎گیرند و ترکمن‎های استان به مراتب در پاسداشت باشکوه تر این روز تلاش دارند.
در این خصوص ترکمن های گلستان همچون عید نوروز برای عید قربان خرید می کنند که بیشتر شامل خرید لباس ، کفش ،شیرینی ،آجیل و شکلات و البته دام قربانی است.
هیجان و شلوغی از خصیصه های بازار امروز در شهرهای بندرترکمن، گمیش تپه، سیمین شهر و خواجه نفس است و در آن دارا و ندار در تقلای برپایی جشنی شکوهمند و آبرومند هستند.
به همین دلیل امروز برخلاف سایر ایام سال که در بندرترکمن، گمیشان و خواجه نفس به ترتیب شاهد برگزاری دوشنبه بازار، چهارشنبه بازار و سه شنبه بازار هستیم، در تمام منطقه یکشنبه بازار برگزار شده است تا مردم لوازم و مایحتاج عید خود را با نرخ مناسب تر و تازه تر تهیه کنند.
بازدید از اقوام، پذیرایی از مهمانان با شیرینی و گوشت قربانی، برگزاری مسابقات اسب سواری و برپایی مراسم عروسی ازآیین های قوم ترکمن در روز عید قربان است.
جشن های عید قربان در میان ترکمن های استان گلستان سه روز ادامه دارد.
استان گلستان در شمال ایران و در همسایگی کشور ترکمنستان واقع است و یک میلیون و 900هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.
7333/1648
کد N1435009

وبگردی