آفتاب

کتاب های صوتی هم مجوز نیاز دارند/ «غزل ناخدا» به بازار می آید

کتاب های صوتی هم مجوز نیاز دارند/ «غزل ناخدا» به بازار می آید

تهران- ایرنا- مدیر موسسه «نوین کتاب گویا» با بیان اینکه کتاب های صوتی نیز به مجوز انتشار نیاز دارند، گفت: این کتابها از نظر محتوا و انطباق با نسخه مکتوب بررسی می شوند.

فاطمه محمدی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: از سال 85 که فعالیت خود را با مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف تولید و تکثیر کتاب های گویا آغاز کردیم، ملزم به گرفتن مجوز برای انتشار این کتاب ها بر اساس مقررات بودیم.
وی با بیان اینکه موسسه «نوین کتاب گویا» نخستین و تنها موسسه ای است که به طور تخصصی در کشور کار تولید و انتشار کتاب گویا را آغاز کرد، افزود: تولیدکننده یک کتاب صوتی نمی تواند بر اساس مجوز کتاب مکتوب، نسخه گویای آن را تولید و به بازار عرضه کند بلکه او موظف است برای آن مجوز بگیرد.
محمدی ادامه داد : برای دریافت مجوز کتاب صوتی، باید مجوز کتاب مکتوب و نسخه گویای آن تحویل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود تا ضمن استعلام مجوز آن از اداره کتاب، محتوای صوتی آن نیز برای تطبیق با نسخه مکتوب بررسی شود.
مدیر موسسه «نوین کتاب گویا» با بیان اینکه تاکنون 50 عنوان کتاب گویای داخلی و خارجی توسط این موسسه تولید شده، هدف از انتشار این کتابها را افزایش سرانه مطالعه عنوان و اضافه کرد: «غزل ناخدا » مجموعه ای از اشعار محمد علی سپانلو و به صورت صوتی است که تا 10 روز آینده وارد بازار می شود.
وی گفت : این مجموعه شامل تعدادی از اشعار انتخابی سپانلو است که توسط وی انتخاب و خوانده شده است.
محمد علی سپانلو شاعر و مترجم ایرانی بود که اردیبهشت سال 94 در سن 74 سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی در کنار برگردان آثار ادبی، مجموعه های شعری از جمله رگبارها، پیاده روها، نبض وطنم را می گیرم، تبعید در وطن، ساعت امید، فیروزه در غبار، پاییز در بزرگراه، و قایق سواری در تهران را در کارنامه خود دارد.
فراهنگ**1880 1568
کد N1434608

وبگردی